Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '11

 
Kategori
Eğitim
 

Yönetimde Sorun Çözme: Ziya Dayı Yöntemi

Yönetimde Sorun Çözme: Ziya Dayı Yöntemi
 

Köyde Ziya Dayı'mız vardı, görmüş geçirmiş insan. Nur içinde yatsın. Lafını ciddiyetle dinleyebileceklerinizdendi yani. Bundan elli altmış sene önceleri de, bizim köyden Aydın Söke taraflarına çalışmaya giderlermiş. Bağ, bahçe, tarla işlerinde bir kaç ay çalışılıp sonra köye dönülürmüş. Yine böyle gittikleri bir zamanda, bizimkilerden biri hastalanmış. Doktora götürmüşler. Ziya Dayı da var doktora götürenlerin arasında. Doktor da yeni mezun, gencecik, ufak tefek bir şey. Demek ki, Ziya Dayı'nın kriterlerine göre doktor olacak durumda değil. Ziya Dayı dudağını bükerek, "Bu çaylak ne anlar doktorluktan acep..." der dururmuş içinden. Hastanın muayenesi bitip tam çıkılacakken, "Şu acemi doktoru bir sınayayım." demiş Ziya Dayı. Doktora öyle saçma bir şey soracak ki, tıbbîyede öğretilmeyen ve dahi hiç bir tıp kitabında geçemeyecek kadar saçma olan bu soru karşısında, doktor şaşıracak, cevap verse bir türlü, vermese daha da bir türlü... 

- Doktur yeğenim, bak heleee, sana bişey diyeceeem.
- Buyur emmi, deyiver.
- Yaav, ben ne zaman süt içiversem, midem ağrıyor benim... Neden olaki?
- Nasıl emmi, süt içince miden mi ağrıyor?
- Evet yaaa, bak sen de şaşırdın. Süt içince midem ağrıyor benim...
- Allah Allah, içmeyince ağrıyor mu peki emmi?
- Yook yoook, içmeyince bişey olduğu yoook...
- Eee içme o zaman emmi, ağrımasın miden... 

Bunu anlatmazsam olmazdı. Ama şimdi mesele, bu olayı yönetim ile ilişkilendirmeye geldi. 

 
Toplam blog
: 17
: 3175
Kayıt tarihi
: 09.02.11
 
 

Eğitimciyim. Yaklaşık on yıldır eğitim yöneticiliği yapıyorum. Eğitim yönetimi ve öğretmenlik mes..