Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '17

 
Kategori
Coğrafya
 

Yüksek Dağlar Yüksek Olmanın Dışında İşimize Yarıyor mu?

Yüksek Dağlar Yüksek Olmanın Dışında İşimize Yarıyor mu?
 

Aslında yüksek oldukları için de bir faydaları var mı bilmiyorum da hani öyle dikkati çekiyorlar ya o bakımdan dedim.

Bu iş bu kadar basit değil gibi geliyor bana, sizler gibi Allah’ın dağı işte diyemiyorum; olumlu-olumsuz bir nedeni, faydası bir şeyi vardır herhalde.

Bilinen tek şey tırmanılıyor, yani dağcılık da her dağa da tırmanılmıyor; uygun değil ya da popülaritesi yok. Kış sporları desek Everest’te kış sporu yapılıyor mu ya da diğer yüksek dağlarda?

Belki görkemli varlıklarıyla, yücelikleriyle yeryüzü düzleminde fark yaratıyorlar. Yaşama katkı anlamında ekilmez dikilmez, ot bile bitmez; yükseklerde ben maden olduğunu da duymadım.

Ama kartallar yüksek uçar, dağlarsız olmaz!

Oksijen bakımından hani temiz hava, rüzgâr, yağmur… Ressamlara tabloları için belki, görüntü olarak…

Yüksek dağlar olmasaydı daha mı iyi olurdu desek mesela… Uçaklar çarpabilir… Rüzgârları engelleyebilir… Bizi engelleyebilir, aşan bilir türkülerinden hatırlayın… Yüksek dağlar ya çok yüksek olsun hiç çıkamayalım, ya da tepelerinde gezebileceğimiz gibi olsun; ne o öyle sarp yamaçlar inilmez çıkılmaz! Uzaktan güzel görünüyorlar ama!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..