Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '18

 
Kategori
Şiir
 

Yusuf İsen Züleyha'yım Şiiri Üzerine

Halk edebiyatımızda Leyla ile Mecnun, Kerem ile Aslı, Arzu ile Kamber, Ferhat ile Şirin, Asuman ile Zeycan, Yusuf ile Züleyha vardır. Osmanlı Devlet adamlarımızdan Kanuni ile Hürrem Sultan, Şeker Ahmet Paşa ile Kaya, yabancılardan Napolyon ile Josephine ve Afrodit İle Venüs’ün bir birlerine nedenli âşık olduklarını halk edebiyatımızda ve tarih kitaplarında yazıyor. Bunların hayat  öyküsünü meraklı arkadaşlarıma bırakıyorum. Geçenlerde 16,17 ve 18 Kasım 2018 günlerinde orta Anadolu’muzun  şirin  kentlerinde biri olan  Kırşehir’de 7. Aşık Paşa Şiir ve  Anma Festivali münasebetiyle bulundum. Konuyla ilgili detaylı yazılarım ve bilgiler Milliyet Blog’taki yazımlarımda vardır. 

İşte adı geçen bu şairler buluşmasında şair arkadaşlarımız bir birlerinden güzel şiirler okudular. Doğrusu dikkati en çok çeken ve hoşuma giden Tokat’tan gelen ve şiirini çok değişim bir yorumla okuyan emekli öğretmen Nermin AKKAN’ nın heyecanla okuduğu  “ YUSUF İSEN ZÜLEYHA’YIM “ adlı şiiri oldu.  Daha sonra bir araya gelip sohbet ettiğimizde emekli öğretmen ve şair Nermin Akkan bu şiiri bana imzalı olarak armağan ettiler. (Abdülkadir Güler Hocama kıyısız sevgilerimle, 18 11.2018- Kırşehir)  diye imzaladılar. Öncelikle bu nazik davranışına teşekkürler ediyorum. Ben de ona söz vermiştim bu şiirimi köşemde yayınlayacağım diye. Sözümü biraz geç te olsa yerine getiriyorum.

Bu güzel şiiri sizlerle paylaşmak istiyor ve buradan Tokatlı öğretmenimiz Nermin AKKAN Hanıma selam ve saygılarımı gönderiyorum ve bu güzel şiirinden dolayı da bir kez daha tebrik ediyorum.  Bu güzelim şiiri sunarken yorumu tüm şiir sever okuyucularıma  bırakıyorum.

 

 YUSUF İSEN ZÜLEYHA’YIM

Gökkuşağı gözlerinin gözesinde alazlandım

Mecnun sensin ben leylayım, Yusuf isen Züleyha’yım

Sevda yüklü sözlerinin gölgesinde palazlandım

Mecnun sensen ben Leylayım, Yusuf İsen Züleyha’yım

 

Umman olan  can özüme ırmak ırmak akışımsın

Işıksın gönül gözüme sevda yüklü bakışımsın

Beste beste her sözüme çizdiğim can nakışımsın

Mecnun sensen ben Leylayım,Yusuf İsen Züleyha’yım

 

Uyurgezere öykünür döşünde düşe dururum

Minareyi ters döndürür sabahı geç oldururum

Vuslatına mum söndürür geceye gün doldururum

Mecnun sensen ben Leylayım, Yusuf İsen Züleyha’yım

 

Göksel yazgıda adınla kaydedilen benim adım

Gazel okuma badınla her zerrende benim tadım

Kaldı ki ben can tadınla seni ömrüme atadım

Mecnun sensen ben Leylayım, Yusuf İsen Züleyha’yım

 

Sensin benim ötem berim, ne’yleyim  ben öte beri

Sen rehberim  sen rençberim sensin çadırımda  çeri

Sen ey kalb-i sanuberim sen ey yüreğimin eri

 Mecnun sensen ben Leylayım, Yusuf İsen Züleyha’yım

 

                                                 Nermin AKKAN

                                             18.11.2018- Kırşehir

 

Kaynak: Milliyet Blog, Turan Yalçın 11  Ağustos 2015. Hiper aktif Şair Nermin AKKAN ile bir Söyleşi.

 

 

Abdülkadir GÜLER 

23.12.2018- SÖKE

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..