Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '19

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Zamanın Düşmanları

Merhabalar sevgili okur,

Uzun zamandır tanık olduğum ve çok üzüldüğüm bir durumu anlatmak istedim sizlere.. 6 yıldır okul öncesi öğretmenliği yapıyorum. son 2 yılda 4 yaşında ki  çocukların sinir krizi geçirdiklerini gözlemledim. Bizzat benim sınıfımda kriz geçirip kendine veya arkadaşlarına zarar verebilecek boyuta geldiklerini gördüm. İnanın çok üzücü ve korkunç bir durum. 4 yaşında bir çocuk daha ne yaşamış olabilir ki bu kadar sinir krizi geçiriyor dedim kendi kendime. Sürekli sakinleştirmekle ve bir şekilde konuşmaya çalışmakla buluyorum kendimi.. 

Her seferinde okula farklı ismini yeni duyduğum oyuncaklarla geldiklerini gördüm, yaşlarına bile uymayan çizgi filmlerini izlediklerini anladım çünkü canlandırma yapıyorlar, oyuncaklarını getiriyorlar vs. Filmlerin içerikleri savaş, öldürme, güçlü olma, kazanma, dövüş, ben savaşı var orada ki kazanımların bilinçaltına verdiği mesajlar apaçık ortada.. Zaten 4 yaş tam kimliklerini farketme benliklerini oluşturma ve kanıtlama yaşı üstüne böyle oyunlar ve filmler izlemeleri çocukların doğal akışlarına müthiş bir baskı yapıyor.

Eskiden yani 3 4 yıl önce çocuklarla kurallı oyun oynarken hiç zorlanmazdım. Bilirlerdi oyunda kazanmakta var kaybetmekte. Ama son 2 yıldır kurallı oyun oynatmakta zorlanıyorum hiçbir çocuk kaybetmek istemiyor. kazanan arkadaşını kabullenmiyor zarar vermek istiyor. Çocukların gittiği yol inanın kötü bir yol. Arada ki farkları çok net görebiliyorum. Çizgi filmler, uygulama oyunlar, videolar gerçekten hiç masum değil ebeveynler bir kere çocuklarının izlediği filme oynadığı oyuna dikkatle baksınlar ne demek istediğimi çok iyi anlayacaklar ve lütfen kendi çocukluğunuzu düşünün. 

Çocuklarımızı ziyan etmeyelim, yem etmeyelim. Bu kadar masum olmayan görsellerle yüz yüze olmak cidden onların boyunu aşar, kaldıramazlar kaldıramadıkları için şiddete meyilli olurlar. Evde onların kaliteli, sakin, yaşlarına uygun oynayabilecekleri birsürü güzel etkinlikler oyunlar var. Güzel havaların tadını birlikte çıkartın, videolara bağımlı hale getirmeyin bir eğitimci olarak sizden rica ediyorum. Sonra çocuğumuz neden çok hırçın, neden kardeşini arkadaşını dövüyor, bizi dinlemiyor diye şikayet ediyorsunuz. sebebi bu masum olmayan, zamanın düşmanları hayatın merkezine yerleşmiş tablet oyunları ve çizgi filmler ne yazık ki... 

Sevgili ebevynler  çocuğumla nasil kaliteli vakit geçirebilirim? yada farklı sormak istediğinizbirşey olursa seve seve cevap verip ilgilenirim. Çocuklar herşeyden çok çok önemli benim için.. 

                                                                                       Sevgiler...

 
Toplam blog
: 15
: 137
Kayıt tarihi
: 11.04.12
 
 

Anasınıfı Öğretmeniyim ve çocuk kitapları yazarıyım.  Gezmeyi, eğlenmeyi, fotoğraf çekmeyi, sohbe..