Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '11

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
166610
 

Zayıflamak için ne yapılmalı?

Zayıflamak için ne yapılmalı?
 

Şişmanlık


Çağımızın şüphesiz en büyük hastalığı şişmanlıktır. Bu hastalıktan görünüm itibariyle rahatsız olup kurtulmak isteyen ise binlerce kişi vardır. Kurtulmak için ise en önemli etken şüphesiz zayıflamak isteyen kişinin azmi. Zayıflamak için alınan ilaçların zararlarını her gün duyuyoruz, okuyoruz. Bundan dolayı bu süreci sağlığımıza zarar vermeyecek şekilde ve zamana yayarak yapmalıyız. Kısa dönemli diyetler zayıflamanın yerinde daha fazla kilo almamızı sağlayabilir. Şimdi sizlere doktor ve uzman tavsiyeli bir liste vereceğim. Uygularsanız faydalı olur kanaatindeyim.

1- Zayıflamanın temel şartı, kabız olmamaktır. Bunun için kabız yapan gıdalardan uzak durmalı.

2- Sabahları aç karnına ve yemek arasında, yetecek kadar ılık veya sıcak su yahut çay içmeli. Normalden fazla su içmemeli. Kalp ve böbrek hastaları ve bazı kimselere fazla su zarar verir.

3- Yeteri kadar su içerek kepekli ekmek yemeli, az su içilirse, kepek kabızlık yapar.

4- İki günde üç öğün yemek en uygun olanıdır. Eğer buna dayanamazsa, iştah kesici, kalorisi düşük gıdaları az miktarda almalı. Mesela yoğurt, salatalık, leblebi gibi gıdalar yenmelidir. İştahı azaltmak için yağsız küçük bir yoğurt, az süt gibi gıdalar tercih edilmeli. Çok yemek vücutta çeşitli zararlara sebep olur. Dinimizde de çok yemek haramdır.

5- Acıkmadan sofraya oturmamalı, doymadan sofradan kalkmalı.

6- Unlu, şekerli ve yağlı gıdalardan uzak durmalı.

7- Baklagilleri, sebze ve bazı meyveleri bol yemeli, şekerli meyveleri az yemeli.

8- Yiyecekleri çok yavaş yemeli ve çok çiğnemeli,

9- Meyveleri yemeklerden önce yemeli, aç karnına yemeli.

10- Akşam yemekleri hafif olmalı, çünkü gece enerji sarfı az olur.

11- Yatmadan önce bir şey yememeli, tok karnına yatmamalı.

12- Hareketli olmalı, enerji veren işlerde çalışmalı, bu mümkün olmazsa, bol egzersiz yapmalı. Hızlı yürümek de bir egzersizdir. İlk 20 dakikasından sonra vücuttaki yağ dokusu harcanır. Bunun için yapılan egzersiz 20 dakikadan fazla sürmelidir.

13- Sağlık için sıvı yağları tercih etmeli, ama zayıflamak için bütün yağları az yemelidir. Margarini hiç eve sokmamalıdır. Çünkü Margarin, sıvı bitkisel yağların ve balık yağlarının, hidrojenlenerek katılaştırılmasından elde ediliyor. Margarin, beden sıcaklığında erimiş hale gelmiyor. Zerreler halinde dağılmış olmadığından mide ve bağırsaklarda, taş parçaları gibi katı kalıyor, yüzeylerinden aşınarak güç hazım oluyor. Bu bakımdan margarinli gıdaları yemekten uzak durmalıdır.

14- Yağlı kızartmalardan kaçmalı.

15- Sirke, limon gibi ekşi şeyler, zayıflamaya yardımcı olurlar ise de, iştah açıcı olduğu için, fazla yemek yemeye sebep olabilir. Sofradan kalkarken sirke içilebilir.

16- Yemeklerden sonra, bir çorba kaşığı kekik suyu içmek de faydalıdır.

17- Fındık, fıstık, ceviz gibi kuru yemişleri az yemeli.

18- Bisküvi, pasta, gofret, çikolata gibi gıdalar; margarinli, şekerli ve unlu olduğu için, bunlar zayıflamaya çok zararlıdır.

19- Yiyecekler karbonhidrat [şekerli gıdalar] yönünden fakir olmalı. Ekmek, bulgur, pirinç, makarna, hamur işi gibi maddelerde çok miktarda şeker vardır.

20- Kabız olmamaya dikkat etmeli, kabız olmamanın yolu da, yeterli miktarda lifli gıda almaktır. Lif; tahıllarda, bazı meyve ve sebzelerde çok bulunur. Mesela: Portakal, greyfurt, mandalina gibi meyveler, salatalık, havuç, marul, maydanoz, tere gibi sebzeler liflidir. Yulaf ezmesi de liflidir. % 100 saf olan yulaf ezmesini yoğurtla karıştırıp yemeli.

21- Sıkıntıdan, stresten uzak durmalı. İnsan sıkıntılı iken çok yer, içer. Aile içindeki sevgisizlik, çocukların ana babalarını sevmemeleri, evdeki geçimsizlikler strese yol açar. Stres de çok yemeye sebep olabilir.

22- Ne çok uyumalı, ne de az. Yeterli uykuyu almalı. Yetersiz uykularda, metabolizma hızı düşer, enerji sarfiyatı azalır ve yağ artar.

23- Tok karnına uyumamalı. Özellikle göbek kısmında çok kilo yapar. Bunun için akşam yemekleri biraz erken yenirse iyi olur.

24- Mideyi küçültmeden fazla egzersiz yapmak, metabolizmayı hızlandırdığı için iştahın açılmasına, daha fazla yiyip içmeye sebep olabilir.

25- Bütün zayıflama metotları diyetle beraber olursa istenen netice alınır. Ancak herkesin bünyesi ve ihtiyacı değişiktir. Birine iyi gelen bir şey, ötekine zarar verebilir. Bu diyetleri doktor tavsiyesine uygun yapmalıdır.

Mehmet Emin ÖZTÜRK 

Yazar Web Sitesi: www.mehmeteminztrk.com

(Yazarın Tüm Yazıları İçin Tıklayınız)

gülsen tunçkal bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhabalar. Zayılamakla ilgili bir bloğunuzun yüz binin üzerinde tıklandığı ile ilgili yazınızı okuduktan sonra bu bloğunuzu merak ettiğim için ziyaret ettim ve ziyaretm esnasında "okunma sayısı:100246" olarak gördüm. Bunun üzerine ben de şu kanıya vardım. Demek ki ülkemizin en büyük sorunu zayıflamakmış! Selam ve dualarımla.

RECEP ALTUN 
 04.12.2013 18:36
 

diyet güzeldir, irademizi güçlendirir. ama ben sporu tafsiye etmek istiyorum. hergün bol tereyağlı yiyecekler tüketen arkadaşlarımda var, bunlar profesyonel sporcular. yakabildikten sonra yarım öküzde yesen obeziteye tutulmazsın. yada aylarını güzel görünmek için kalori hesaplarıyla marketlerde geçirmezsin. ben diyet yerine sporu öneriyorum tekrar. :) diyet uzmanlarınada halkın sağlığıyla oynamamalarını tafsiye ediyorum.

ahmed hassan 
 18.08.2011 13:02
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 363
Toplam yorum
: 620
Toplam mesaj
: 33
Ort. okunma sayısı
: 1550
Kayıt tarihi
: 02.08.08
 
 

1989’da Aksaray’ın Eskil ilçesinde doğdu. İlköğretimini 2004 yılında Eskil Cumhuriyet İlköğretimi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster