Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Zeynep Yalçınkaya

Zeynep Yalçınkaya İçin

“ Bana göre şiir:Yaşamın başlangıcından sonuna kadar süren gizemli bir yolculuktur” diyordu.

“Hala yüreğim okulumda ve öğrencilerimde… Yasal olarak emekli olsam da yaşam olarak emekli olmadım” diyordu Zeynep.

Bir duyduk ki yaşam olarak da emekli olmuş.

Zeynep için ne kadar ağıtlar yakılsa, ne kadar methiyeler söylense, ne kadar övgüler yağdırılsa azdır.

Çok güzel şiirleri her zaman okunacak, çağdaş bir Türk kadını imajı hiçbir zaman silinmeyecektir.

“Anlat da geliver Alim Çavuş”

Fethiye çevresinde sıkça söylenen bir deyim vardır. “Anlat da geliver Alim Çavuş” derler. Birisi; sizin anlattıklarınızı kayda değer bulmuyorsa, anlattıklarınızdan hoşlanmıyorsa, anlattıklarınız zaman ve zeminle ilgili değilse size” Anlat da geliver Alim Çavuş derler.

Öyküsünü ilk kez sevgili Zeynep’ten dinlemiştim.

Efendim, Alim Çavuşla arkadaşı ava giderler. Kuş uçmaz kervan geçmez dağda kazara bir çobanı vururlar. Çoban saçmalarla yaralanır. Alim Çavuşun arkadaşı çok korkar ve paniğe kapılır. Tüfeğini omuzladığı gibi engin aşağı kaçmaya başlar.

Alim Çavuş arkasından bağırır:

-Hey arkadaşım kaçma, gel olayın nasıl olduğunu anlatalım. Bir kasıt olmadığını, bir kaza olduğunu anlatalım.

Alim Çavuşun arkadaşı tabanlara kuvvet kaçarken:

-Sen anlat da geliver Alim Çavuş diye de bağırırmış.

1 Haziran pazartesi günü sevgili Ünal Şöhret Dirlik’in Kana-F televizyonundaki Kültür-Sanat programında Işıl Dikici ve Neriman Şal öğretmenlerimizle Sevgili Zeynep’ten söz ettik. Onun 61 yıllık ömrünü bir saatte anlatmaya çalıştık.

“Sigaramın yarısı seher yeli içiyor

Yarısını da ben

Sigaram bitiyor bu yeşilde

Heyhat! Bu cennette derdim bitmiyor.” Demiş Zeynep bir şiirinde.

Cennettesin biliyoruz, cennetin dip köşesinde.

Ruhun şad olsun, nurlar içinde yat sevgili kardeşimiz Zeynep.

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..