Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Zeytinyağlı bir şey!

Zeytinyağlı bir şey!
 

Bu tarif de yeni icatlarımdan biri. Bu akşam yaptım. Unutmadan yazayım. Burayı da not defteri gibi kullanmaya başladım, ama belki başkalarının da işine yarayabilir. Hem zaten beğenmediğim bir şeyi neden not alayım ki? Yani güzel ve değişik bir şey oldu demek istiyorum, anlarsınız ya!

Bu sefer biraz daha kitabına uyup, önce malzemeleri bir dökeyim hele. Bakalım aşçıbaşınız Dominik neler kullanmış, keseye herhangi bir zararı var mı, yok mu?

MALZEMELER:

2 adet.................... SOĞAN ( orta boy)

1 baş..................... SARIMSAK

2 adet.................... HAVUÇ

2 adet.................... KEMER PATLICAN

2 adet.................... PATATES (orta boy)

1 adet.................... ELMA

4 adet................... SİVRİ BİBER

1 kutu.................... KÜB DOMATES

1 kutu.................... HAŞLANMIŞ MISIR (küçük)

0.5 demet .............. MAYDANOZ

1 tutam.................. MUSKAT

1 ç.k. .................... KARABİBER

2 ç.k. .................... TUZ

1 ç.k. .................... ZENCEFİL

4 adet ................... KESME ŞEKER

1 ç.b. .................... SIZMA YAĞ

1, 5 s.b. ................. SU

GELELİM TARİFE:

* Patlıcan, patates, elma ve havuçları küçük küb doğrayıp tuzlu suya yatırdım.

* Tencereye yağı döküp, yemeklik doğranmış soğanları, sarımsakları ilave ederek kavurdum. Küb domatesleri ve ikişer cm. doğradığım biberleri katarak karıştırdım. Domatesler kendini bırakınca suyunu koyup, kısık ateşte bıraktım.

* Tencere işini yaparken, fritözde süzülmüş sebzeleri kavuruyordum. Kavrulması bitenleri tencereye atıyordum. Baharatları ekleyip, kısık ateşte iyice pişirdim.

* Pişirme tamamlanınca, sandal şeklinde beyaz bir porselen kaba boşalttım. Üstüne mısır ve ince kıyım maydanozu yaydım, biraz da sızma yağ gezdirdim. Soğumaya bıraktım...

Bizim çocuklar yemek konusunda bayağı sinameki olmalarına rağmen, çok beğendiler! hanım da beğendi, ben de beğendim... Yapın bakalım siz de beğenecek misiniz? Beğenirseniz haber verin, beğenmezseniz bir daha benim yemek tariflerime bakmayın!..

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..