Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '08

 
Kategori
Siyaset
 

Zor günleri bir an önce atlatalım.

Son günlerde yaşanan olaylar ve belirsizlikler ülkemizin nereye gittiği belli olmayan bir tende olduğunu gösteriyor. Bu tren normal bir tren değil, bu tren hızlı tren. Fakat rayların dayanaklılığı hızlı trene göre yapılmamış. Bu trenin raydan çıkmasından korkuyorum. Makinistler görevlerini gerektiği gibi yerine getiriyor olmalılar. Makinistler sorumluluklarının farkında olmalılar.

Aydınlar, askerler, gazeteciler vs. bir anda gözaltına alınıyor. Hatta bazıları yaka-paça... Nedeni ise bir yıldır süren Ergenekon Soruşturması. Bu soruşturma kapsamında bugüne kadar onlarca kişi gözaltına alındı. Ama yayın yasağı var ve bu kişilerin neden gözaltına alındığını hiç kimse söylemiyor. Bu da halkımızın kafasında çeşitli soru işaretlerine neden oluyor.

Bu belirsizlikler benim ufkumu daraltıyor. Kafamı karıştırıyor. Hiç bir yetkili de soruşturmanın sağlığı açısından hiç bir açıklamada bulunmuyor. Bu sebeple halkımızın büyük bir çoğunluğu korku içinde. Gizemli olan her olay herkesi korkutur. Ben de ülkemizde yaşanan olayların gizeminden korkuyorum.

Ergenekon Soruşturması hakkında daha fazla konuşamayacağım. Bu yüzden halkımızın ruh hali hakkında ve ülkemizin geleceği hakkında konuşmak istiyorum.

Gündemi takip eden, siyasetle ilgilenen, ülkesi adına kaygılanan vatandaşlarımızın hiç biri ülkemizde yaşanan olaylardan memnun değil. Hatta korku içinde. Ama hiç kimse kimden veya neden korktuğunu da bilmiyor. Sadece korkuyor. Böyle olunca da herkes çareyi ya değerlerini savunmakta buluyor ya da geri çekilip susmakta.

"Türkiye Cumhuriyeti demokratik, laik, sosyal bir hukuk devletidir..." ilkesi kafamda beliriyor. Hukuka saygı göstermenin bu ülkede yaşamanın zorunluluk düzeyinde bir gereği olduğunu düşünüyorum. Halkımız soğukkanlılıkla yaşanan olayları seyrediyor. Herkes hukukun üstünlüğünün bilincinde olarak hareket ediyor.

Belirsizlikler elbette ki yakın zamanda açıklığa kavuşturulacaktır. Ülkemiz zor bir dönemden geçiyor. Halk zaten soğukkanlılığını koruyor. Zor günlerin kazasız, belasız atlatılması için dua ediyorum. Kim haklı, kim haksız, kim suçlu, kim suçsuz; mutlaka ortaya çıkacaktır. Asıl önemli olan ülkemizin uzun süredir geçirdiği zor günlerin içinden yakın zamanda çıkması, her şeyin normale dönmesi, birlik ve beraberliğimizin güçlenerek artması ve artık vatandaşlarımızın refahı için herkesin elinden gelen özeni gerektiği gibi, gerektiği düzeyde göstermesini bekliyorum.

İyi temennilerin bir kez daha belirtilmesi gerektiğini düşünüyor ve bir kez daha ülkemiz için iyilik dilemekte fayda görüyorum.
 
Toplam blog
: 301
: 1086
Kayıt tarihi
: 02.05.07
 
 

"1988 Adana doğumluyum. Oldukça başarılı bir öğrencilik serüvenimin ardından eğitimimi noktaladım..