Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '09

 
Kategori
Eğitim
 

Zorunlu Eğitim, 32 ilde 9 yıla çıkarken...

Zorunlu Eğitim, 32 ilde 9 yıla çıkarken...
 

Okul öncesi eğitim diye adlandırdığımız anaokulları, 32 ilde zorunlu eğitim kapsamına alınarak, bu illerde zorunlu eğitim 9 yıla çıkarılmış oldu.

Bu çok önemli bir karardır. Böylece 5 yaş grubu için eğitim zorunlu oluyor. Çocuklar çok önemli becerileri davranışları bu yaş grubu içinde öğreniyorlar.

Milli Eğitim Bakanlığının bu uygulamayı yurt çapına yayabilmesi için epey yatırım yapması gerekmektedir.Yeterli Dershane sayısına ve çok sayıda Anaokulu öğretmenine ihtiyacı olacaktır.

Pilot uygulamanın yapılacağı 32 ilimiz:

Amasya, Nevşehir, Çanakkale, Bilecik, Edirne, Karabük, Ardahan, Gümüşhane, Trabzon, Yalova, Karaman, Tunceli, Kilis, Kırıkkale, Muğla, Düzce, Bartın, Artvin, Çankırı,Bolu, Bayburt, Burdur, Kırklareli

Kütahya, Rize, Isparta, Kırşehir, Giresun, Uşak, Eskişehir, Sinop ve Samsun.

Görüldüğü gibi pilot uygulamanın yapılacağı iller nüfus yoğunluğunun az olduğu okullaşma oranının yüksek olduğu iller olarak karşımıza çıkıyor.

2014 yılına kadar bu uygulamanın tüm yurdumuzu kapsayacak şekilde genişletileceği planlanmaktadır.

Bu uygulamanın eğitimimize büyük yararı olacaktır. Çünkü bu yaş grubu, okula hazırlık açısından çok önemli bir yaştır. Boş geçirilmesi bir kayıptır.

* 0-6 yaş grubu çocukların en hızlı geliştiği, beyin yapısının ve fonksiyonlarının üçte ikisini, dört yaşına kadar tamamlıyorlar.

* Okul öncesi eğitim alan çocukların, okul başarıları daha yüksek olmaktadır.

* Sosyal ve duygusal gelişimleri daha ileri düzeye ulaşmaktadır.

* Ebeveyn - çocuk ilişkileri daha olumlu yönde gelişmektedir.

* Çocuklar yaşıtları içinde eğitilmeleriyle paylaşmayı, kuralları, toplumsal kurallara uymayı, sosyalleşmeyi davranış haline getirirler.

* Çocuklar oyun gereksinimlerinin çok önemli bir bölümünü, okul öncesi eğitim içinde karşılarlar.

* Çocuklar, okul öncesi eğitim sürecinde: Sosyal, duygusal, fiziksel ve zihinsel yönden önemli bir gelişme sağlarlar.

Okul öncesi eğitimin en önemli işlevi de; öğrenmeye, okula karşı ilgiyi uyandırmaktır.

Üniversite sınavına girecek gençlerimizin, sınav sonuçlarına göre, özellikle anasınıfı öğretmenliğini tercih etmelerini, ilerde işsiz kalmamaları bakımından çok önemli olduğunu düşünüyorum. 2014 yılına kadar bu uygulamanın yurt çapında yaygınlaşacağını düşünürsek, anaokulu öğretmenlerine çok ihtiyacımızın olduğunu görürüz.

Bu uygulamayı çok olumlu buluyorum. Ülkemize yararlı olmasını diliyorum.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..