Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '22

 
Kategori
Anılar
 

BENİM YAZDIKLARIM

  PROF: DR: İSA KAYACAN İÇİN YAZDIKLARIM

                                                         

Sanat ve kültür dünyasında Söke Şairler ve Yazarlar Derneği’nin etkinlikleri arasında yer alan  “Sanat ve Edebiyat Dünyasında ELLİ YIL BÖYLE GEÇTİ” bir çalışmanın uğraşı içinde idim. Bu etkinlik Sökeli Şairler ve Yazarlar Derneğimizle birlikte Söke Oba Pastanesinde sade bir törenle kutlandı. Aramızda ilçe Kaymaklarımızdan Sayın Mehmet Demirezer ve muhterem eşleri de vardı. Sanatımıza ve kültürümüze değer veren birçok kurum ve kuruluşların mensupları da aramızda şeref vermişlerdi. O günlerin anısına konuşmalar yapıldı, şiirler okundu. Konu ile ilgili basında bir hayli yazılar yer aldı.  Bunların bir kısmı bir vefa borcu bağlamında “ Sanat ve Kültür Dünyasında ELLİ YIL BÖYLE Geçti” adlı bir kitapta topladım.

Adı geçen bu kitabım Söke Cumhuriyet Matbaasında basıldı.(Mayıs 2014). Sırası gelmişken bu etkinlikte yanımda olan ve beni yalnız bırakmayan Söke Şairler ve Yazarlar Derneğinin Başkanı şaire Tülay Sarayköylü ve adı geçen kitabımda yazı ve şiirleriyle yer alan tüm gönül dostlarıma bir kez daha teşekkürler ediyorum. Kısmet olursa 2022 yılı önümüzdeki yaz aylarında sanatımın 60. Yılını zaman ve mekân elverirse bir daha kutlamak istiyorum. Zaman nelere gebedir bilinmez.

Kutlama günlerinde Ankara’da bulunan Prof. Dr. İsa Kayacan’a bir davetiye göndermiştim. Bazı programları nedeniyle gelemeyen Sayın Kayacan, benim için bir yazı yazdı. Bu yazısı Ankara gazetelerinde, Zümrüt gazetesi Rize’de, İstanbul’da Tarla dergisinde, Van Postasında ve Tokat’ta yayımlanan Kümbet sanat ve kültür dergisinde de yer aldı. İşte adı geçen yazısından bir bölümünü siz değerli gönül dostlarımla paylaşmak istiyorum:

50. Sanat ve Edebiyat Dünyasında

       Çınarlaşan Abdülkadir Güler

İnsanoğlu doğar, yaşar, vefatla aramızdan ayrılır. Bu süre içinde sadece nefes alıp verir, yer, içer, geriye bir şey bırakamaz.  Bu isimleler belli bir süre sonra unutulur, gider.

Bazı isimlerse, dünyaya ayak basar basmaz, çığlıklarıyla, nağmeleriyle varlıklarını hissettirmeye başlarlar. Şairlerimiz, yazarlarımız, araştırmacılarımız da böyledir. Lafı fazla uzatmadan, kimden söz etmek istediğimi hemen söyleyeyim:  

Eğitimci, şair, yazar, araştırmacı, eskimeyen dost, Abdülkadir Güler’den söz etmek istiyorum. O’nu 1960’lı yılların ortalarından itibaren tanıyorum.  Mardin’in Kızıltepe İlçesinde öğrencileriyle bütünleşmiş bir ses, çalışmakta olduğu okulun kütüphanesinin (Kızıltepe Mehmetçik İlkokulu), zenginleştirilmesi için gayret gösteren genç bir öğretmen olarak onunla tanışıklığımız başladı. Abdülkadir Güler doğum yeri Kızıltepe Esenli Köyü (1946).Kızıltepe’den hiç kopmadı. Diyarbakır Erkek İlköğretmen Okulu’ndan, Diyarbakır Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nden, AÜTAÖF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun olma başarılarını başarısını gösterdi Abdülkadir Güler.

Anadolu’nun birçok il ve ilçelerinde Türkçe Öğretmenliği ve idarecilik yapan, başarılı hizmetlere imza atan Abdülkadir Güler, en son Ordu ili Çamaş ilçesinde Milli Eğitim Müdürü olarak görev yaptıktan sonra kendi isteğiyle emekli oldu.( 1995).

Abdülkadir Güler, mütevazı kişiliği, kıskanç olmayan yapısı, paylaşımcı ruhu, arkadaşlarına, dostlarına karşı sürekli bir şeyler verme, verebilme arzusu ve çabası içinde bunması, O’nu hep yükseklere taşıdı.(1)

Bozulmayan, Doğu Anadolu şivesiyle sevimliliğini artıran, sanat, edebiyat alanındaki gelişmeleri izleyip, başarılı değerlendirmeleriyle öne çıkan Abdülkadir Güler, onlarca dergi ve gazetedeki yazıları, şiirleriyle Türk Edebiyatı içinde yer alan önemli ve kalıcılığı tartışılmayan isim ve imzalarımızdan biridir.

Eylül 2012’de 50 yılın kutlaması, geride alması, yeni basamaklara doğru yürümesi yolların dolu dolu geçmesi 24 ayrı kitabın Abdülkadir Güler imzasıyla yayınlanması, Türk edebiyatının ustalarından, çınarlarından, eğitimci parlamenter,  şair, yazar ve araştırmacı M. Kemal Yılmaz’ın hayatı ve eserlerinin birkaç baskı yapmasıyla ( Abdülkadir Güler) tarafından kitaplaştırılması, O’nun vefasının doruklarda bulunduğunu göstermesi bakımından önem ve anlam taşımaktadır.

Sanat ve edebiyatta 50 yıl, hem de dolu dolu 50 yıl, herkesin ulaşabileceği, çıkarlanabileceği bir ulaşma, mutluluk noktası değildir. Abdülkadir Güler hoca, bu mutlu noktaya ulaşan, usta kalemlerimizin başında gelmektedir. 1970 yılında yayınladığı “ Dicle Köprüsü” adlı şiir kitabında ilk heyecanı neyse, Abdülkadir Güler 2012 yılında da aynı heyecanı duymaktadır. Sanatının 50. Yılını kutluyor, sağlık içinde nice başarı dolu yıllara dileklerimle, sevgi ve saygılarımı sunuyorum efendim. ( 2 )

                  Prof. Dr. İsa KAYACAN

 

    Sevgili aziz dostlarım,

 Prof. Dr. İsa Kayacan için yazdıklarımı sunuyorum:

Benim için böylesine gazete ve dergilerde yazı yazan bir insan için yazı yazılmaz mı?  Elbette yazılır.  Benim için kim ne yazmışsa ben de muhakkak onlar için bir şeyler yazmışımdır. Ayıptır söylemesi ben vefalı bir insanım. Hiçbir kimseye borçlu kalmak istemem. Ben her zaman söylüyorum;  Vefa sadece İstanbul’da bir yerin adı değildir. Onun için kadim dostum Gazeteci, yazar ve şair Prof. Dr. İsa Kayacan için yazıyorum. Şimdi sözü fazla uzatmadan sanat ve edebiyat dünyasında O’nun için yazdıklarımdan bir kaçını sunuyor, tekrar bu vefalı dostumu saygıyla ve rahmetle anıyorum.

 

1-İsa Kayacan’ın” Saz ve Söz Ustaları” (2) Abdülkadir Güler, Aydın Efesi, Yıl:33, Sayı 14, Haziran 2013

2-Gazeteci-yazar İsa Kayacan’ın 50. Sanat yılı, Abdülkadir Güler,  Yıl: 50, Çağrı dergisi, sayı.558, Mayıs 2006- Ankara

3-Ankara’dan İsa Kayacan yazıyor,  Abdülkadir Güler, Çağrı, yıl:52, sayı: 588,Kasım 2008

4-Destanlaşan Köylü İsa Kayacan, Abdülkadir Güler, Gülpınar,  yıl: 24, sayı: 292, Ağustos 2000

5-Prof.Dr. İsa Kayacan’ın “Burdur’un “ Saz ve Söz Ustaları”  Abdülkadir Güler, Kültür Çağlayanı yıl:2,Sayı:19,Mart-Nisan 2013

6- “Sayfa Sütunlarında Kırk Beş Yıl” Abdülkadir Güler, Yeni Defne, Cil:18,sayı:240,Mart 2002

7- Destanlaşan Köylü İsa Kayacan” Abdülkadir Güler, Yeni Söke 10 Nisan 2000

8- “İsa Kayacan’ın Adı Bir Caddeye Verildi” Abdülkadir Güler Yeni Söke, 7 Ekim 2000

9-“Sayfa Sütunlarında 45 Yıl / İsa Kayacan” Abdülkadir Güler Söke Ekspres 25 Ocak 2002

10-İşte Hayatım ve Dr. İsa Kayacan” Abdülkadir Güler Söke Ekspres 25 Kasım 2005

11-İsa Kayacan’dan “ Aramızdan Ayrılanlar” Söke Ekspres 10 Haziran 2007 

12-“İsa Kayacan’ın Köyü ECE Köyüne Kitap Gönderin” Abdülkadir Güler, Söke Ekspres 18 Aralık 2007

13-“Ankara’dan İsa Kayacan Yazıyor “Abdülkadir Güler, Söke Ekspres 10 Nisan 2008

14-“İsa Kayacan ve Aramızdan Ayrılanlar” Abdülkadir Güler, Sonsöz gazetesi –Ankara, 7 Temmuz 2007

15-“Prof.Dr. İsa Kayacan Kütüphanesi Açıldı”  Abdülkadir Güler,  Sonsöz Gazetesi 23 Aralık 2008

16- “İsa Kayacan’a şiir Yazanlar” Abdülkadir Güler, Milliyet Blog 06 Temmuz 2010

17- Prof. Dr. İsa Kayacan GUİNNESS Rekorlar Kitabına Girmelidir, Abdülkadir Güler 23 Şubat 2011 

18-“İsa Kayacan’dan Bir Kitap Daha” Abdülkadir Güler Milliyet Blog 03 Eylül 2011

19- Bir Konuk Yazar İsa Kaya can “ Abdülkadir Güler, Milliyet Blog 28 Mart 2012

20-“İsa Kayacan ve Kadın Destanı” Abdülkadir Güler Milliyet Blog 30 Ekim 2012 

21- “Prof. Dr. İsa Kayacan Kimdir “  Abdülkadir Güler, Milliyet Blog 03 Nisan 2013

22- “İsa Kayacan’a Şiir ( Akrostiş”), Abdülkadir Güler Milliyet Blog

5 Ekim 2014

23- “İsa Kayacan Ankara’da Anılıyor“  Abdülkadir Güler

03 Ekim 2015

24- Vefatının 2. Yılında İsa Kayacan’ı Anıyoruz “  Abdülkadir Güler Milliyet Blog 14 Ekim 2016

25- Vefatının 3. Yılında İsa Kayacan’ı Anmak” Abdülkadir Güler 7 Ekim 2017

26-“Ölümünün 8.Yılında İsa Kayacan’ı Anmak,  Abdülkadir Güler Milliyet Blog 17 Ocak 2022.

NOT: 24 Ocak 2022-  Günlü sinemacı Yeşilçam’ın yıldızı Fatma GİRİK 79 yaşında iken aramızdan ayrıldı. Ayrıca gazeteci, yazar Uğur Mumcu’nun da ölüm yıl dönümü idi. Aradan 29 yıl geçti. Diyarbakır’da sevgi ve saygıyla sevilen Diyarbakır İl Emniyet Müdürlerimizden Ali Gaffar Okkan da ölümünün 21. yılında mezarı başında anıldı. Bu her üçü da bizim unutulmayan değerlerimizdendir. Onları saygıyla ve rahmetle anıyorum. Bu değerlerimizi unutmamalıyız. Mekânları cennet olsun.

---------------------------------------------------------------------------

1-Sanatının 50.Yılında Abdülkadir Güler- İsa Kayacan / Kümbet sanat, kültür dergisi, Tokat, sayı: 50, Kasım- Aralık 2012,s:41

2-Akpınar Dergisi, Sanatının 50.Yılında Çınarlaşan Abdülkadir Güler / İsa Kayacan, yıl: 9, Sayı: 50, Mart- Nisan 2014,s:40

3-Sanat ve Edebiyat Dünyasında Elli Yıl Böyle Geçti / Abdülkadir Güler, Cumhuriyet matbaası- Söke 2014  

NOT:

 24 Ocak 2022 günü ünlü sinemacı Yeşilçam’ın yıldızı Fatma GİRİK 79 yaşında iken aramızdan ayrıldı. Gazeteci yazar Uğur Mumcu’nun da 29. Ölüm yıl dönümü idi. Ayrıca Diyarbakır’da sevgi ve saygıyla anılan Diyarbakır İl Emniyet Müdürlerimizden Ali Gaffar Okkan da ölümünün 21. yılında mezarı başında anıldı. Bu her üçü da bizim unutulmayan değerlerimizdendir. Bu değerlerimizi saygıyla ve rahmetle anıyor, mekânları cennet olsun diyorum.’ A.GÜLER)    

Söke Ekspres 27 Ocak 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

Abdülkadir GÜLER 

26 Ocak 2022- SÖKE

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..