Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '09

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

''Kadınlar Edebiyatla Buluşuyor''

''Kadınlar Edebiyatla Buluşuyor''
 

Antalya Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı ‘’YAZANTALYA’’sloganı ile başlattığı ‘’Kadınlar Edebiyatla Buluşuyor’’adlı bir projeyi 18-19-20 Kasım tarihlerinde gerçekleştirdi. Bir benzeri daha önce Kastamonu’da gerçekleştirilmiş olan projenin temel amacı: Kadınların sorunlarını, çekincelerini, korkularını, umutlarını yazı yolu ile ifade etmeleri için eğitici, öğretici, cesaretlendirici bir etkinlik plânlamak ve bu sayede onların farkındalıklarını artırmaktı.

Edebiyatın sorun tanımlama ve çözme becerilerinin gelişmesinde oynadığı rol dikkate alınarak hazırlanan projenin atölye çalışmaları, bütün kadınlara açıktı.
Başvuruda bulunan ilk 84 kadın katılımcıyla 3 gün boyunca sürdürülen çalışmalar: Değerli edebiyatçılar Emel İrtem, Arife Kalender, Hande Öğüt, Ayşe Sarısayın, Çiğdem Sezer, Feryal Tilmaç ve Betül Tarman’ın eğitimcilikleri eşliğinde gerçekleştirildi…

Etkinliğin son gününde katılımcılar, verilen süre içinde yazdıkları, şiir, öykü, mani, deneme türündeki yazılarını ilgililere teslim ettiler.
Önümüzdeki günlerde tüm bu yazılardan oluşan bir kitap basılacak ve bu kitap, Antalya Kent Müzesi arşivinde saklanacak.

Aralarında benim de bulunduğum tüm katılımcıların ortak fikriyse; kendimizi ifade etmek adına iyi bir fırsat yakalandığı ve düşüncelerimizi yazılı olarak anlatmanın teknikleri konusunda edindiğimiz bilgilerin bizlere yaptığı önemli katkılardı...

Bu başarılı ve yararlı atolye çalışmasının gelecek yıllarda da devam edeceği, uzun vadede akademik ''Kadın Çalışmaları''na katkıda bulunacağı ve ülke geneline yaygınlaştırılacağı belirtildi.
***

Etkinlik biterken, MB yazarlarından arkadaşım Tülin Aksoy, katılımcı bayanlardan, sevgili Emine Önal’ı benimle tanıştırdı.
Emine Önal, çok ilginç bir kişiliğe sahip. O 58 Yaşında bir varoş kadını... 48 yaşından sonra okuma yazma öğrenmiş, dışarıdan ilköğretimi bitirmiş. Özgüveni son derece yüksek ve ne istediğini bilen bir kadın... '’Ben okuma yazma öğrenmeden önce, yaşamıyormuşum, bir bitkiden farkım yokmuş’’ deyip, boşa geçirdiği yıllarına hayıflanıyor…
Okuma yazma öğrendikten sonra, 500 kadar şiir yazmış... Ve şimdi, şiirlerini bastırabilmenin düşlerini kuruyor, bunun yollarını arıyor…

Kendisinden, medeni cesaretinden ve yaşadıklarından çok etkilendim, şiirlerinden de…

Edebiyatla, böyle güzel buluşmaların tekrarını umut ederek, onun bir şiirini sizlerle paylaşmak istedim. İşte:

TIRLATTI YİNE

Tırlattı yine deli beynim,
Attım kendimi sırtüstü soğuk betona,
Kopardım yıldızları gökyüzünden…
Neden mi? Sorma,hiç sorma!
Senin yüzünden,hep senin yüzünden…

Baktıkça kahroluyorum gökyüzüne;
Şu koca dünyada bana dar gelen ne?
Topladım yıldızları birer, birer
Harman edip yaktım,
Onlar yandı, ben baktım…
Ah be! Kayboldular….
Gökyüzü de yalnız kaldı benim gibi…

Oysa intikamım yıldızlara değildi …
Seni yakacaktım be KADER,seni…
Öyle bir yakacaktım ki elime geçirseydim eğer,
Bitecekti bütün dertler ve düşünceler…
Öfkem sığmıyor deli beynime,
Yeniden tırlatıp bir daha yakacağım
Denizi, yıldızları,hatta bütün âlemi…

Sen de yanacaksın, deniz ve yıldızlar gibi…

Ve senden intikamım sonsuz olacak
Asla unutamayacaksın beni!

***

 
Toplam blog
: 247
: 1493
Kayıt tarihi
: 29.01.08
 
 

Antalya ve Akdeniz aşığı bir öğretmenim. Bol bol okurum, blog yazarım, şiir yazarım. Yazdıkça ve ..