Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '17

 
Kategori
İnançlar
 

“Alevi olunmaz Alevi doğulur” deniliyor, merak ettik ilk Alevi annesinden Alevi olarak mı doğdu?

“Alevi olunmaz Alevi doğulur” deniliyor, merak ettik ilk Alevi annesinden Alevi olarak mı doğdu?
 

Eleştiri anlamında demiyoruz, inançları eleştirmek haddimiz değil, merak ettik; Alevilikte “Alevi olunmaz Alevi doğulur” diye bir şey var, nasıl oluyor bu?

Doğrusu benim aklım almadı… Sonradan Alevi olunamayacağına göre ilk defa bu yola girenler nasıl Alevi oldular? Herhalde şu anda bu mezhebe mensup olanların ilk babaları dedeleri Alevi olarak doğmadı.

Alevilik sonradan çıktı. Bu inancın mensupları Alevi olmadan önce başka başka inançtaydılar. Sonra bu yola girdiler. Ama Alevilik düsturu diyor ki sonradan Aleviliğe girmek olmaz.

Siz şimdi ben Hıristiyan olacağım derseniz olursunuz. Müslüman, Musevi olursunuz. Ama ben Alevi olmak istiyorum derseniz olamazsınız, Alevi kökünden gelmeniz lazım. Soy gibi. Şimdi bir Yunan ben Türk olmak istiyorum dese olabilir mi, olamaz; öyle yani.

Bilmiyorum yani Aleviler ve bu mezheple ilgilenenler bu duruma ne diyorlar, duyduğumuz bildiğimiz inançlardan oldukça farklı.

Yol Alevi’si, bel Alevi’si gibi ifadeler var. Ne anlama geldiğini bilmiyoruz ama sanırım Alevilik yolundan(soyundan) gelen ya da Alevi olmayıp Alevilik yoluna giden anlamında. Yani Alevi olamıyorsunuz ama yolunu sürdürebiliyorsunuz.

Gerçi Sünni Müslümanlıkta da Müslüman bir anne babadan doğmuşsanız otomatikman Müslüman sayılıyorsunuz; ama istediğiniz zaman din değiştirebilirsiniz. Müslümanlığa girilir de çıkılır da.

Peki, Alevilikten çıkma var mı? O da yok. Siz istediğiniz kadar Alevilikten çıktığınızı söyleyin, çıkamıyorsunuz. Uygulamazsınız uymazsınız o ayrı. Alevilik ayrı bir millet gibi.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..