Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

'Aydar'ın garı üzünlüymüş.

'Aydar'ın garı üzünlüymüş.
 

Müdür Agacım;

O mübarek illerinden üperken selam iderim.

Agacım bir kaç gündür meskuldüm. Cumartesi bizim eski malede düün vardı, uraya gittik Berna hingemle; bilirsin sende tanırsın unu.
Sunracııma, o gece geldi bizde yattı. Kızcazı da kocasıyla yalanız kalsın bir gececik. Kızanlarına da kendileri baksın ana buba olduklarını anlasınlar.

Agacım, Dün saba bizde kalktık. Benim erif te yok ya. Kızanları da ninesine salmıştım, urdalar. Oh beeee, keyfim yerinde! ! !
Gece erifin ucuz şarap kokulu aazı yuk, tartaklaması yuk, dayak yuk, ısırık izi yuk; iki arkadaş suhbet ettik. Uzun uzun kunuştuk, uyuduk.

Dün bir baktım bizim akrabalar aradı. Unlar dümbelek, tef, davul yaparlar; bizi de çardılar. Ben de kalktım, üleden sora uraya gittim, yardım ettim unlara. Surma be ağacım, 45 tane tef gerdik kuyun derisinden. Unlar kurutulmuş deri. Isladık, kasnaklara gerdik, yapıştırdık.

Çok uğraştık be Müdür Agacım. Sen bilmesin bu işleri. Senin elin kalem tutmaya alışmıştır. Bizim de işimiz bunlar; ne yapcan ekmek paracıklarını nerden ulsa kazanmaya çalşırız.
Bana biraz arçlık verdiler. Bu gün gidicem kızanlara biraz yemeklik alayım.

Kaynanam da son günlerde arçlık vermez oldu. Gidemez o meşhur işini yapmaya; asta mıdır nedir? .. Kaynatam da uyuz beygiriyle iş yapamaz uldu zavallıcık. Kaldık bir sürü angarya benim erifin eline. İyi ki bi iş çıktı da biraz arçlık kazandım. Derim sana ep “Bul bana Alamanyalı birini de kendimi kurtarayım buralardan. Vardır oralarda Romenlerden.”

Derim, derim ama ulmaz be Agacım, ben yapamam gene de düşünürüm kızancıklarımı bırakamam unları kimseciklere… Olsun, erifim de iyidir gene; bubamın evinde u da yoktu ya.. Bu zamanda ayırlı erif mi kaldı ki.. Karılar çokmuş dünyada, inter-netteki arkadaşlarım dediler. Urda bile aç kurt gibi eriflere saldırırlar.

Aman Müdür Bey Agacıım. Ben biraz emaillerime bakayım; internet arkadaşçıklarım bana niler yazmış. Çok oşuma gider yazdıkları. Bazen yatakta güzlerimi kapatıp ayâl kurarım; sanki benim erif bana süler gibi gelir.

Adi sana iyi günler dilerim osça ve dostça kalasın. Allah'ta sana ayırlı kısmetçikler versin. O mübarek burusuk ellerinde üperim.
Not: AGAcım, unuttum anlatmayı; düünde bir çok uynamak istedim ama uynayamadım. Birazcık sonunda çıktım birkaç göbecik attım, ama yetmedi…
Keyfim yoktu be… Bir de biraz üzünlü gibiydim…

Bayyyyyyyyyy

Aydar’ın Garı
Nut: Agacım, sana düünde çekindiimiz futuraf günderirim. Sulumdaki gırnatacı ’Akkı’nın kızanıdır. Pek ateşli uldunu sülerler maledeki çuparlar. Güvenir misin kendine. Süüleyim mi kızana seni?

Yüksel ÖNAÇAN

 
Toplam blog
: 119
: 629
Kayıt tarihi
: 01.10.08
 
 

Eğitimci- Gazeteci-Yazar İlköğrenimini Emirdağ'da, ortaöğrenimini Bolvadin, Eskişehir, Afyon'da..