Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '16

 
Kategori
Deneme
 

“Bir başka yürektir” Yılmaz Sunucu

“Bir başka yürektir” Yılmaz Sunucu
 

"Yeni Kalp, Yeni Yaşam" Panelistleri: 8 Nisan 2002, İzmir Sanat


Prof. Dr. Ayhan ÇIKIN

Tarih 08 Nisan 2002.

Yer , ‘İzmir Sanat ve Hümanist Düşünce Derneği’nin  kalp nakli olan Prof. Dr. Ayhan ÇIKIN için düzenlediği “Yeni Kalp, Yeni Yaşam” konulu panel.

Paneli rahmetli Prof. Dr. Sadun Koşay yönetiyor. Panelistler, alanının en uzman kişileri: Prof. Dr. Ayhan ÇIKIN, Prof. Dr. Mustafa ÖZBARAN, Prof. Dr. Mustafa AKIN, Prof. Dr. Hasan KAPLAN ve Prof. Dr. Ayşin NOYAN.

Salon hınca hınç dolu.  Panelistler konuşmasını bitirdikten sonra salondaki izleyiciler sorular sormaya, ya da kendileri ile ilgili düşünceleri paylaşmaya başlamıştı.

Orta sıralardan, uzun boylu, şık bir beyefendi söz alarak bir şiir okumaya başladı :

IŞIĞI  BEYİNLERİNDE  TAŞIYANLARIN  TÜRKÜSÜ[1]

“Yaşadım hayatı güz bahçelerinde
ölüm nehrinin kenarına güller diktim şarkılardan
gökyüzünün mavilikleriyle mayaladım karanlıkları
bir türkü söyler gibi dans ettim ölüm sularında
“ne olursa olsun” dedi Mustafalarım, “ bu yaşam sürecek”
“saçlarında ozanın gün ışığı eksilmeyecek”
beyinlerindeki bilim ışığını yüreğime sundular
ölüm nehrine iki gün kala
kara dikenler üzerine akgüller kondurdular
doktorum, doktorlarım, onurlarım benim
kalbimin ustaları mustafalarım benim 
nasıl söylesem türkülerinizi sizin?”

“Doktorlarım”için yazdığım bu şiiri ilk kez başkasının sesinden dinliyordum.  Okuyanı ilk kez orada tanıdım : Sevgili Yılmaz Sunucu.Onun sesinden bu şiiri  ses bandına alamadığıma hep üzülmüşümdür.

Çok güzel dostluklarımız oldu Yılmaz’la…. Ben başka kentteki bir üniversitede görev almıştım… Yıllar girdi araya…

Bir gün e-postama  bir ileti düştü :”Babamız Yılmaz Sunucu’nun  .. günü anma mevlidine…davetlisiniz”!..

Yıldırımla vurulmuşa döndüm. Ölümle çok bıçak bıçağa yaşayan biri olarak, her zaman ki gibi sessizliğimin içinde gömüldüm.

Rahmetle anıyorum bu güzel dostumu…

YI L M AZ    S U N U C U

“Yüreğimden yaralıyım pek yaslıyım, karalıyım”[2]

Irmaklarımdan sulanır, Kurtuluş’tan yaralıyım

Laleli otlaklarda  oynaşmaktadır kuzularım

Menekşeli  yaylalarında Murat Dağları”mın

Arıtılmış tohumlar ekerim, ovalarından biçerim

Zamanı, Elma Dağı’nda Trikopis’le tarihlerim

*

Sarayaltı’nda tüterken Kurtuluş’un yangınları

Uygar bir sabahtır çocukların okul şarkıları

Neler ekmeli ovalara,  köylerimdeki yollara ?

Uzaktır düşmanlıklara, dostluklara bir yolcu

Can vermektir  ekine, düşler kuran çocuklara

Umut bahçesinde bir güldür “Yılmaz Sunucu”

T. Ayhan ÇIKIN

Bornova, Şubat 2016

 
Toplam blog
: 174
: 482
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Şair ve bilim insanı (Tarım Ekonomisi). 1 Ocak 1946, Muğla doğumlu. 1968'de asistan olarak girdiğ..