Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

"Cam tavan " sendromu

"Cam tavan " sendromu
 

Kariyer de yaparım, çocuk da yaparım !

Çalışan kadınların, belirli bir aşamadan sonra yükselmelerini engelleyen faktörlerin toplamına "Cam Tavan" ya da "Cam Tavan Sendromu" adı veriliyormuş. Ben şahsen yeni duydum bu kelimeyi.

Düşünün ki...çok iyi eğitim almış ve çalışmanızla iş yerinizde takdirle karşılanıyorsunuz, üstelik senelerinizi de o işe harcamış... belki sizin için çok önemli olan özel hayatınızdan bile feragat etmişsiniz ve... bir terfi beklediğiniz anda adını tam olarak koyamadığınız nedenlerden ötürü istediğiniz terfiyi alamıyorsunuz.

Efendim uzmanlar diyor ki, bunu nedenlerinden biri , aslında kadının kendisiymiş.Yani kadın kariyer yapacağım diye çıktığı yola ilk taşı kendisi koyuyormuş. Neden mi?

Bir cümle ile özetliyorum...aile kavramı, çocuk ve de özel hayatdan beklentilerine daha çok önem veren, kadın birdenbire vazgeçip acaba neyi daha çok istiyorum diye kendine sormaya başlıyormuş.Bunu anlayan tepe yöneticier, kararlarını terfiye gerek yoktur diyerek alıyorlarmış.

Ben şahsen o devirleri atlattığıma gerçekten sevindim, değilse ne olurdu şimdi kestiremiyorum.Haaa bir de kadınlar, diğer kadın yöneticileri kendilerine göre daha dişli bulduklarında da vazgeçiyorlarmış.

İkincisini ise "çevresel faktörler" şeklinde tanımlanıyor Örneğin, kadının erkek dünyası tarafından...

Efendim erkeklerin..."nasıl olsa kariyerinin bir noktasında ailesine daha fazla zaman ayırmayı tercih edecek" şeklinde geliştirilen inanç, kadınların tabiatı itibarıyla erkeğe göre daha az becerikli, başarılı olma ihtimali düşük, liderlik vasfı olmayan bireyler şeklinde önyargıyla tanımlanıyormuş. Dikkat ederseniz iki faktör aslında aynı, bilinçli olarak sınırlandırılmasıymış...bu zaten nedense hep vardır.

Tam saçımı başımı yolmaya hazırlanırken... bir araştırma şirketi, içimi ferahlattı. Bu araştırma sonuçlarına göre kadın ve erkeğin liderlik tarzları arasındaki farklar iki konuda belirgin olarak ortaya çıkmış...

-Fonksiyon, süreç odaklı olmak / Strateji odaklı olmak

Kadınlar...liderlik tarzlarında erkeklere göre daha süreç ve sonuç odaklı davranıyorlar İşi organize etmek, süreçleri yapılandırmak, yüksek performans kriterleri belirlemek, iş hedeflerine ulaşılıp ulaşılamadığını sürekli kontrol etmek, zamanlamaya önem vermek ve sonuca dönük çalışmakta çok başarılı bulunmuş.

Erkeklerse liderlik rolüne yaklaşımlarında "stratejik düşünme" anlayışını daha fazla ön planda tutuyorlarmış. Stratejik planlama ve vizyona önem verme, yeni fikirlere açık olma, daha kolay risk alabilme, entellektüel zenginlik, geçmişten ders alırken, gelecekteki iş fırsatlarını daha kolay görebilmede çok başarılı bulunmuş.
Daha açık bir anlatımla;

Kadınlar işe daha enerjik, yoğun yaklaşıyorlar ve çalışırken duygularını daha rahat ifade edip, çalışma ekibinin motivasyonunu ve katılımını sağlamada daha başarılı oluyorlar ve de üstelik kadınlar daha empatik, samimi, candan, ilişkisini geliştirmede daha başarılı ve diğerlerinin kendilerini geliştirmelerine daha çok fırsat tanıyan bir yaklaşım sergiliyorlarmış.

Diğer taraftan erkekler daha katı, kontrollü. Duygularıyla ilgili aktarımlarını denetleyerek, insan ilişkilerini daha sakin ve yüzeysel bir şekilde ele alıp, objektif bir tavır sergiliyorlarmış. Çalışanlarını ikna etmek, fikirlerine ve hedeflerine bağlılık yaratmak için konuşma dilini ve hitabeti daha etkin bir şekilde kullanıyorlarmış.

Evet, benim edindiğim sonuç tıpkı aile ortamında olduğu gibi kadın ve erkeğin birbirini tamamlıyor olduğu gerçeği.Ne kadar güzel bir sonuç, inşallah şirket yöneticilerinin de bu sonuçlardan haberi vardır.

Sevgimle...

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..