Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '08

 
Kategori
Müzik
 

"Deyesen, oğlum kamança çalan olacaq..."

"Deyesen, oğlum kamança çalan olacaq..."
 

Avstraliyanın görkemli alet ustası ve böyük musiqiçi Piter Biffinin Habil Aliyev üçün hazırladığı ka


"Çömçeni kamança kimi dizimin üstüne qoyub oxlovu ona sürtürdüm. Anam bunu görüb sevincle dedi:

- Deyesen, oğlum kamança çalan olacaq...

Ehmed Ağdamski anamın sözüne qüvvet verdi:

- He, Nise bacı, uşaq çalğıçı olmaq isteyir. Getir qoyaq bizim musiqi mektebine oxusun. Axırı pis olmaz.

"Axırı pis olmaz" ... Okurken bana "ahir" kelimesini hatırlattı, TDK'dan kontrol ettim, tahmin ettiğim gibi "ahiri pis olmaz" şeklinde çevirmek yanlış olmayacak bu cümleyi.
Bu satırları Azerbaycanlı kemençeci Habil Aliyev'in "ferdi sahifesi"nden, yani kişisel web sayfasından buraya aldım. (www.habilaliyev.az)

"He, Nise bacı, uşaq çalğıçı olmaq isteyir." 'Çalğıçı' olmuş Habil Aliyev, mütevazi bir tanımla.

....

Kemençe deyince aklıma Karadenizliler geliyor, çaldıkları hareketli parçalar ve güzel halkoyunları.. Güzel türkülere de eşlik ederken dinledim kemençeyi. Lakin Habil Aliyev'in kemençesi, kemençeyi başka bir güzellikte anlattı bana.

Habil Aliyev'in 'Ferdi sahifesi'nden (www.habilaliyev.az) tüm müziklerini dinleyebiliyorsunuz.

Durun, hemen değil. Önce sessizliği sağlayın, kemençeye ve ustasına saygıyı, sonra rahat bir koltuk bulun, daha sonra dinlemeye başlayın.

Özellikle parça ismi vermek istemiyorum, hepsi çok güzel.

.....

Üniversitede resim derslerinde sanat tarihi diye, "batı sanat tarihi" kitabı okutuyorlardı, yıllar sonra farkettim bunu. Yanıbaşımızda duran Habil Aliyev gibi bir üstadı 35 yaşıma geldiğimde, Asya müziğine ilgimden dolayı tanıyabiliyorsam eğer, bu memleketinin aydınına da, gazetecesine de, sanatçısına da söyleyecek iki lafım hep olacaktır.

iyi keyifler.

 
Toplam blog
: 4
: 1569
Kayıt tarihi
: 03.05.07
 
 

Bir kaç gözlüğüm var, en sevdiğim fotoğraf gözlüğüm, sonra yakın görmek için fizikçi gözlüğüm geliyo..