Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '16

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

'Evrenkent'

'Evrenkent'
 

paylaşım, kültür, evren


Bir kazma, bir kürek biraz harç gerek ünivesite inşası için kentinize, ilçenize. Gelgelelim bunlar yeterli mi? O binaya üniversite adını vermeye yetecek mi? Geleceğin inşası, temeli atlır; her kiremitte bir gencin ömrüne...

Üniversite (Evrenkent) yüksek düzeyde eğitim, öğretim, bilimsel araştırma ve yayın yapan fakülte, enstitü, yüksekokul vb. alt bölümlerden meydana gelen ve öğrencilerin belirli ihtisaslar kazandıran öğretim ve araştırma kuruluşu.

Mısır'da inşa edilen 'Asvan' barajının ülke için hayati önemini öğrendim dün izlediğim bir belgeselde. Tam on yıl sürmüş olan baraj Nil nehri üzerine kurulmuş. İki çöl arası geniş sulama alanı sağladığı gibi şehrin tüm su ihtiyacını karşılıyor imiş o dönemde; tabi şuan nüfus çoğaldığı için yeterli olmuyor imiş. Konunun üniveriste ile ne ilgisi var diyeceksiniz. İnşa edilen yer neresi olursa olsun amacına uygun kullanılmalı. Bu şekilde en yüksek verimi getirir kentine. Geliştirir, ekonomisi canlanır üniversite olan şehirlerimize bir düşünsenize. Örn. Konya, Eskişehir. Üniversite 'evrenkent' kısaca ülkemiz için konuşuyorum tüm şehirlerimiz için kültürel paylaşım yeri.

Genellikle yurt dışına öğrenime giden ya da öğrenim için ülkemize gelen öğrenciler için dil, yaşam biçimi modelleri ve gelenek görenek kaynağı oluyor. Bölge insanı için sağladığı faydalardan biri ise 'kendini' benliğini tanıtma fırsatı sunuyor. 

Üniversite demek 'aktarım' demek, 'tanışma' demek, 'iletişim' demek, 'gelişim' demek, 'fırsat' demek, 'emek' demek, 'kültür aktarımı' demek kısaca, yaşam demek umarım ülkemiz insanları bu ayrıcalığı değerlendirebilir. Bir fark yaratabilir hayatında. Orayı bir lise, ortaöğretim gibi sadece temel bilgi alacakları yer olarak görmez; hayatına bir 'kültür' katıp mezun olur. 

Sizde hayatınıza bir tutam farklı kültür katın.

Bakın hayat yemeğiniz nasıl da tatlanacak.

 
Toplam blog
: 10
: 510
Kayıt tarihi
: 03.10.12
 
 

'Kim' olduğumu hemen yazıyorum hiç bekletmeden; çünkü hayat beklemeyi sevmiyor. Öyle olsa zaman kav..