Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '14

 
Kategori
Teknoloji
 

“İyi bir ebeveyn olmak istiyorum” diyorsanız, cep telefonlarınızı yok edin

“İyi bir ebeveyn olmak istiyorum” diyorsanız, cep telefonlarınızı yok edin
 

Şu bir gerçek ki aklı telefonlar veya tabletler herkesi esir almış durumda. Bir topluluğa girildiğinde ilk önce wifi soruluyor sonrada sosyal paylaşımlar başlıyor. Kahve içiliyor resimler instigram da, nerede olduğun facebook ya da forsquare de paylaşılıyor… Herkes bir şirketin ceo su edasında sürekli maillerini kontrol ediyor. Kısacası herkes sosyal paylaşım bağımlısı olmuş durumda…Peki bu durum çocuklarımızı nasıl etkiliyor?
 
İngiltere’de yapılan araştırmalara göre son dönemlerde oyun parklarında  yaralanan çocuk sayısının artması anne ve babalar la ilgili olarak ilginç bir gerçeği ortaya çıkarmaya başladı. Uzmanların yapıldığı araştırmalara göre de parklarda cep telefonlarından gelen mesajlara bakan ve aynı zamanlarda da e-postalarını kontrol eden anne ve babaların çocuklarına odaklanmadığını, dikkat etmediğini ve bunlardan dolayı da çocukların anne ve babasının ilgisini çekmek amaçlı olarak da kendisini yaraladığı, tehlikeli hareketler yaptığı ortaya çıktı. Bu durum Bilimsel araştırmalarla da kanıtlandı.
 
Bu durumda anne ve babalara çok iş düşüyor. Anne ve babaların akıllı telefonlara karşı hayatlarını ne kadar çok kontrol ettiğini de farkına da varılması gereklidir. Çocukları ile zaman geçirirken akıllı telefonlardan ve buna benzer elektronik eşyalardan uzak durulması gerekmektedir.
 
Bizim evde de ben her ne kadar oğlumun yanında elime almasam da, babamız benim kadar istikrarlı değil. Ve şunu söylemek istiyorum ki… Bende bir zamanlar akıllı telefon ve tablet konusunda aynı hatayı yapmıştım. Oğlum yemek yesin diye yada sosyal bir ortamda uslu dursun diye eline tableti veriyordum.  Ne kadar yanlış yaptığımın farkına vardım ve birden tablet ve telefon vermeyi kestim. Yaklaşık 1 yıldır kesinlikle vermiyorum. Ve oğlumda eksikliğini aramıyor. Legolarıyla oynuyor, araba yarışları yapıyor yada resim çizmeyi tercih ediyor.
  

Birbiri ile tartışan ve sürekli sürtüşen çocuklarını susturabilmek için onlara mobil cihazları veren ebeveynler çocuklarına ne kadar zarar verdiklerinin farkındalar mı acaba?
 
Ebeveynlere dostça tavsiye; Çocuklarınıza söz geçiremeyip onları günümüz teknoloji ürünleri ile susturmayı deniyorsanız, çocuklarınızın sosyal gelişimlerini köreltmekte siniz. Onun yenine,  çocuk zamanının çoğunu bu cihazlarla değil de yaşına uygun eğitimleri alarak geçirmesini tavsiye ediyorum. Bu cihazları sadece elde edeceği başarılarda ödül olarak verilebilir.
 
Toplam blog
: 68
: 2103
Kayıt tarihi
: 20.01.14
 
 

Merhabalar,  Çocuk yaşlarda hissetmiş olduğum ve bastırdığım hislerim 2016 'da Theta Healing eğit..