Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '18

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

"Kabartma Yazıyla Basılan Kitaplar"

"Kabartma Yazıyla Basılan Kitaplar"
 

salih arıkan


Son Yıllarda Bilgisayar Teknolojilerinin gelişmesiyle daha çok sesli ve E-Kitap okumaları tercih ediliyor. Ama Braille yazıyla basılmış kitapları okuyanlar da var. Bir de işitme kaybı olan arkadaşlarımız var. Bana gelen şikâyetlerde özellikle Üniversiteye hazırlık ve E-Kpss Kitaplarının kabartma yazıyla okumak istediklerini ve duyarak değil de dokunarak okuduklarında metni anlayabildiklerini söyleyen öğrencilerimiz var. Ben bu yazımda kabartma yazıyla basılan kitaplara nerelerden ulaşabileceklerini anlatmaya çalışacağım.

Öncelikle ders kitapları Öğretmen kılavuzları Milli Eğitim Bakanlığı Akşam Sanat Okulunda Basılıyor. Bu sene Liseye geçen görme engelli öğrencilerimiz ders kitaplarını istemeyi unutmasınlar. Okul Rehberlik servisi ve Okul yönetimleriyle görüşsünler. Sorun yaşayan öğrencilerimiz beni arayabilir. Bazen ders kitaplarının geç kaldığı söyleniyor. Bu ders kitapları ücretsizdir.

Gelelim Diyanet İşleri Başkanlığına Diyanet İşleri de, Kuranı Kerim, Meali ve Dini Kitapları kabartma yazıyla basıyor. Bu kitapları ve Elif Cüzlerini Diyanetten dilekçeyle isteyebilirsiniz.

Türkiye görme Engelliler kitaplığı da kabartma kitap basıyor. Ankara Belediyesi beş evler metrosundaki merkezde kabartma kitaplar basılıyor. Bizim Genel Merkezimiz basıyor Anadolu engelliler derneği Altı Nokta kitaplığı Gör bir Kayseri şubesi kitap basıyor. Adil Altınkaya Hocamız düşük ücretlerle her türlü kitabı basıyor. Altınoluk Matbaasında. Antalya Beyaz Baston derneğinde kitap basımı başlayacaktı başladı mı tam olarak bilemiyorum. Birde görme engelliler teknolojileriyle ilgili şirketlerde ücretli olarak kitap basıyor. İzmir’deki Atatürk İl Halk Kütüphanesi görmeyenler bölümünde basılıyor. Ben bu kadarını biliyorum. Başka yerler varsa bilenler bizleri de aydınlatsın.

Salih Arıkan. Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..