Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

“Rıhtımda Kalanlar ” ve Adıyaman Fen Lisesi...

“Rıhtımda Kalanlar ” ve Adıyaman Fen Lisesi...
 

Okullarda, öğrencilerin hazırladıkları programlar ve bu programlarda gerçekleştirilen etkinlikler daima ilgimi çeker.

Çünkü bu tür çalışmalar, hem okulun sosyal etkinliklere yaklaşımını, hem de kurumun bu konudaki düzeyini ortaya koyar.

Ayrıca yoğun ders programlarına rağmen, öğrencilerin fedakârlıklarla hazırladıkları bu tür etkinliklerin desteklenmesi gerektiğine inanıyorum.

Bu nedenle, önemli bir mazeretim oluşmazsa, haberdar olduğum tüm okul etkinliklerine katılmaya özen gösteririm.

Derken geçen Cuma akşamı, Adıyaman Fen Lisesi’nin Halk Eğitim Salonu’nda icra ettiği bir programa katıldım.

Programın genel içeriği bir şiir dinletisiydi. Alt başlığı ise Mehmet Akif Ersoy ve Çanakkale Şehitleri’ni anma çalışmasıydı.

Çalışmada ilk göze çarpan farklılık; programda görev alanlar, icra edilecek konuşma, yazı ve şiirlerin metinleri bir kitap/davetiye haline getirilmişti.

Salona girdiğimizde, her birimize bundan birer tane verildi. Ben, ilkin İ.Hali Aklayış hocamızın bize yeni çıkan bir edebi eser takdim ettiğini düşündüm.

Ancak durum biraz farklıydı. Takdim edilen eserdi, yeniydi fakat kitaptan ziyade programın içeriğini ihtiva eden bir davetiye idi.

Her zaman olduğu gibi, etkinliğin seremoni kısmından sonra, asıl programın icrasına geçildi.

Program hayli zengindi. Şair Mehmet Akif Ersoy’un Edebi Kişiliğini ve Çanakkale Savaşlarını konu alan öykü ve şiirler vardı.

Etkinlik; hem içerik, hem de icrasındaki akıcılık yönünden, sıradan okul programlarından biraz farklıydı.

Program süresince sahneye giriş-çıkışlar, ses ve ışık düzeni uyum içinde, bir bütünlük arz ediyordu.

İcra edilen çalışmaların çoğunu öğrencilerin üstlenmelerine rağmen, görevler profesyonelce ifa ediliyordu.

Kısaca özetlemek gerekirse, keyifle izlenen bir programa katıldığım için, o gece kendimi mutlu ve şanslı hissettim.

Bize o keyifli çalışmaları sunan öğrencilerin velilerine, öğretmenlerine ve okul yönetimine; daha doğrusu hepimize şu hususu tekrar hatırlatmakta fayda var.

Bu programda da görüldüğü üzere; öğrencilere imkan verildiği takdirde, ne kadar yetenekli olduklarını bizlere keyifle ispatlayabiliyorlar.

O nedenle hepimiz; eğitim-öğretim süresince öğrencilerin benzer çalışmalarında, kendilerine destek olmalıyız ki, bu tür güzel çalışmalar giderek çoğalsın.

İşin ciddiyetini anlayan ve duyarlı olan herkesin, bu konuda benimle aynı düşünceleri paylaştığına adım gibi eminim.

Bu duygular içinde, etkinliği hazırlayıp, sunan Adıyaman Fen Lisesi öğrenci ve öğretmenlerine teşekkür ediyor, güzel çalışmalarının devamını diliyorum.

 
Toplam blog
: 251
: 447
Kayıt tarihi
: 29.12.07
 
 

Emekli; Öğretmen, Yönetici ..