Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '09

 
Kategori
Özel Günler
 

'Sevgi' bahane. Gara gulplu gazan, şahane.

'Sevgi'  bahane. Gara gulplu gazan, şahane.
 

Sen ey,
İs pas kokulu,
Ve de radyasyonlu
‘Şeher’ çocuğu!
Daha yetmedi mi len,
Bu yumurta topuklu
Dünya’nın kahrını çekecek!
Hı?!


Sen mavi dünyalar tanıdın mı?
Yosun kokulu, balık kokulu, ot kokulu,
Benim dünyam, öylesine mavi,
Hülyalar bilem, rüyalar bilem, her bi şey,
Maviye boyalı, masmavi
‘Şeher denen yerde, b.k mu va?!
Benim dünyam, ikimize de yeter.
Gel gayri…


Ula ula,
Gel biyo yaslan yamacıma
Ne diycem biliyo musun?
Sen de şaş bu işe deyom,
Başka bi şey demeyom:
Adına da 'Sevgililer Günü' goymuşla
Sevmenin de vakti, zamanı günü mü olumuş la!
Heç!

Emme velakin
Seven de, sevmeyen de anlaşılmeyoru
Birbirlerinin yüzlerine yakın duruyoru,
Emme,
Sonracığıma, sırtlarını dönüveriyola
Essahtan mı, ingastan mı yapıyola
Yoğusam, birbirlerini mi gandırıyola,
Ben bilemeyoru.

Tarladan kavun mu alıyon len?!
Yoğusam, pazarda odun mu satıyon?
Bu iş nereye varır, onu da bilemeyon.
Üleeeeen sen de,
İş, olacağına varır be!

Benim yarim, rahvan gidişinden bellidir.
Başında yemenisi,
Yanağında al benisi,
Bi şalvar,
Bi şipidik terlik,
Uydurduk mu ayağına,
Bu köylük yerde,
Geçinir giderdik.


Kalkardın, yalınayak yataktan,
Sofra kurardın, gün doğmadan şafaktan,
Çıkardık ormanlara, yalınayak, başı kabak,
Aladağ’ın tepesinden, Boğazı’ı gözlerdik.
Seher’i biliyon ya,
İşte onun Emmisinin verdiği,
Ağzımızda çam sakızları,
Başımızda sevda yelleri.
Sıkıştırırdım, bir çam gölgesinde seni,
‘Gıııız, derdim seviyon mu beni?’
Kalbim çarpmaklı, kalbim uçmaklı,
Beklerdim herhal cuvabını.


Değil mi gız?!
İki can bir olmaya,
Akan sular, durmaya görsün.
Önce bozarırsın,
Güzelim gözlerinde,
Bulutlar uçar sanırsın.
Dudakların aralık,
Bakışların ıslak.
Fısıldardın herhal;
‘Seviyom seni ‘ diye,
He mi?


O an!
Belki de, bulutlar düze inerdi,
Deniz, ayağımıza gelirdi
Gııııız!
Essahtan gelir miydi?

Sonracığıma;
El ele, can cana,
Düşerdik yollara,
Akşam olunca.
Yakardık gandilleri
Karanlık bastırınca


Sonra?
Sonrası, eyilik sağlık!
Guşluk vakti ocağa, odun atardık
Sevgililer gününü anardık,
Bi sen anlatırdın,
Bir ben anlatırdım
Keyifleri çatardık…
Gara gulplu gazanı duttuk mu
Ocağa oturturduk
Maşrapayla sular dökünürdük.


Leeen, beri bak
Niye öle kıkırdıyon?
Yüzüme niye öle bakıyon
Yüzümde sinema mı oynuyoru?


Gıııız!
Aklına heç bi şey gelmeyo mu?
Hep ben gonuştum gayri
Bu olup bitenlere
Sen ne deyon gı?!

Muzaffer Cellek
İzmir/ Karşıyaka
Şubat/2009

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..