Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Tarafsızlık" nedir?

"Tarafsızlık" nedir?
 

Hangi taraf?


"Tarafsızlık "aslında uygulamada mümkün olamayan bir kavramdır. Haksızlık, zalimlik yapılıyor, bir ya da birkaç kişinin kalbi kırılıyor, ama yalnızca bana birşey olmasın, huzursuz olmayayım, kimseden zarar görmeyeyim düşüncesiyle, egonun maksimum kişi tarafından korunmaya alınmasıdır!!!

Örnekler versek; Mustafa Kemal Yurdumuzu kendi topraklarına katmak isteyen, kadın ve çocuk demeden zulmedenlere karşı "tarafsız" kalsaydı.

Kendi öz evladına tecavüz eden babaya karşı çocuğunu korumak ve kurtarmak yerine "tarafsız" kalsaydı, annesi, masum bir canı acımasızca öldüren birine karşı "tarafsız" kalsaydı ne olur du?

Örnekleri çoğaltabiliriz, görürüz ki "tarafsızlık" = Bana dokunmayan yılan bin yaşasın" anlamına gelmiyor mu?

Tarafsızlık; sana kalbini açmış, dostluk kapısını sonuna kadar açmış, bir anlamda diğerleri tarafından dışlanarak, linç edilmeye uğraşılıyor; sen diyorsun ki -"Ben herkesi seviyorum, benim kimseyle sorunum yok...

Peki, sen haksızlığa, zulme uğradığın zaman, dost bildiklerin "tarafsız" kalsa, tepkin nice olur arkadaşım?

Seçimler hür yapılır, ama sonuçlarına katlanmak koşuluyla, "tarafsız" "renksiz" "nötr" olmak, sosyal bir varlık olan insana uymaz!

Tarafsızlık; aslında haysiyetsizlik, kişiliksizlik, korkaklık ve ben merkezciliktir.

Adaletli olmak için taraf tutmak zorundayız, haklının, mazlumun, garibin yanında olmak, çünkü devran mutlaka dönecektir.

O zaman tarafsız olmaktan yargılanmak kaçınılmaz olabilir !!!

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..