Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '07

 
Kategori
Dilbilim
 

"Ve" diye bir bağlaç...

"Ve" diye bir bağlaç...
 

İki kelime veya iki cümle arasına girerek aralarında bir bağ olduğunu anlatan söze "ve" denir.

Peki, iki kelimeyi veya iki cümleyi bağlamadığı halde, niçin "ve" sözcüğünü cümlelerimizin ta başında kullanırız?! Bu kesinlikle bir Türkçe yanlışıdır.

Bugüne kadar "ve" bağlacını yanlış bir biçimde kullandıysanız, üzülmeyin; çünkü yalnız değilsiniz.

En büyük gazetelerin köşe yazarları, en iyi kitap yazarları... Kısacası, eli kalem tutanların ve anadili Türkçe olanların, neredeyse yarısı bu yanlışlığı yapıyor.

Aynı yanlış, ne yazık ki kara bir bulut gibi "ama" sözcüğünün de başında.

"Galiba bir kuruntuya kapılıyorum ve galiba bir hastalık beynimi kemiriyor." A.Gündüz

Sevgili blog yazarlarımız, umarım bu kuralı, yazarken dikkate alırlar...

Hoşça kalın...


 
Toplam blog
: 45
: 9373
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..