Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '18

 
Kategori
Deneme
 

“Yurtdışı” Neresi, Biz de Bazı Ülkeler İçin “Yurtdışı” mıyız?

“Yurtdışı” Neresi, Biz de Bazı Ülkeler İçin “Yurtdışı” mıyız?
 

Çok kullanılan bazı kavramlar kavram olmaktan çıkıp kültür haline geliyor. Gezmek için, ya da iş için veya başka nedenle insanlar ülkelerinin dışına çıkarlar.

Ancak “yurtdışı” kavramı bunun ötesinde deyim yerindeyse popüler bir kültür haline geldi.

İnsanlar yurtdışına çıkınca farklı deneyim yaşıyorlar, hayatları değişiyor ya da öyle sanıyorlar. Yurtdışına çıkmak bir üstünlük oluyor bununla övünüyorlar falan.

“Yurtdışı” yaşadığınız ülkenin dışı değil başka bir dünya sanki… Başka ülkelerin insanları da bizim için böyle düşünüyorlarsa eyvallah da hani yurtdışı parlatılan belirli yerlerse yemişim yurtdışını.

Ben hiç yurtdışına çıkmadım, eksikliğini de hissetmiyorum. Karşılıklı insanlar birbirlerinin ülkelerine giderler, görmek gezmek için dünyayı dolaşırsınız bunlar normal; ama yurtdışına çıkmayı bir üstünlük gibi görmek ve buna bağlı olarak bazı yerleri öne çıkarmak anlamsız. Las Vegas’a gittin mi? Gitmedim ne olacak! Her yerin kendine göre güzelliği vardır.

Biraz kapitalizm kokuyor, biraz ülkelerin turizm politikalarının sonucu, biraz da insanların suni üstünlük yaratma çabaları. Yurtdışına çıkan daha çok şey bilir, kültürlüdür falan yok böyle bir şey. Ben dünyayı hiç gezmeden onlardan iyi biliyorum.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..