Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '14

 
Kategori
Edebiyat
 

12 Ağustos 1999 Şair Can Yücel'i kaybettik.

12 Ağustos 1999 Şair Can Yücel'i kaybettik.
 

En uzak mesafe ne Afrika,

Ne Çin,

Ne Hindistan,

Ne seyyareler,

Ne yıldızlar geceleri ışıldayan,

En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.

Birbirini anlamayan.

En Uzak Mesafe adlı şiirinde böyle anlatıyor birbirinini anlamayan kişileri şair Can Yücel .

21 Ağustos 1926 da dünyaya gelen Can Yücel gene bir ağustos günü 12 Ağustos 1999 da bu dünyaya veda etti. Tek Parti döneminde uzun yıllar Milli Eğirim Bakanlığı görevini üstlenmiş Hasan Ali Yücel'in oğlu olan Can Yücel Cambridge Üniversitesi mezunu olup taşlama ve toplumsal duyarlılığı ağır basan, zaman zaman da argo kelimelerin yer aldığı samimi ve duygusal şiirleri ile Türk şiirinde farklı bir tarz yaratmıştır.

Şiiirlerinde ilham kaynağı doğa, insanlar, olaylar ve heyecanlar, duygular olan şair, yalın dili ve buluşları ile dikkat çekmiştir.

Bir çok önemli yazarın eserlerinden çeviriler de yapan Şair, şiirlerindeki taşlamalar sebebiyle çok huzursuz günler de geçirmiştir.

Mekanım Datça Olsun adlı kitabından esinlenerek vefatında Datça'ya gömülen şairi bu ölüm gününde hayırla yad ediyoruz.

Yazımı gene Can Yücel'in bir şiiri ile bitirmek istiyorum.

Ben giidyorum dediğimde gitme diyen birini değil,

Ben de geliyorum, yalnız gidemezsin diyen birini istiyorum.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..