Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '08

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

18. Jazz..

18. Jazz..
 

Aya İrini..


Yine Jazz..
Yine festival..
Yine Aya İrini..
Müthiş atmosver içinde yalınayak kontes'iyle Rhoda Scott konseri..

Jazz'da ayrı bir tarzdı sanki..
O nasıl bir performans..
O nasıl bir yorumdu öyle..

Rhoda Scott, piyanosunun başında adeta show'daydı dün gece..
Scott'un piyano tuşlarına parmak ucları dokunuşları sanki sihir kerameti gibiydi...

Modiyez'ler, minörler..sanki farklı tınlıyorlardı kulaklarımda..
Scott'un piyano çalışında ve yorumlayışındaki vucüt dili çok etkiliydi..Sadece çalımıyor, adeta yaşıyordu eseri, yorumuyla..

Sıcağı sıcağına konser'i yazmam için konser çıkışı direkt işyerime gidip laptop'umu alıp eve getirdim fakat jazz sarhoşluğundan mıydı bilemiyorum, yanlış şifre girişlerim sonrası bir türlü internet'imi açamadım ve yazamadım..

Topkapı Sarayı'nın dış avlusunda bulunan..
Bizanslılar'ın ilk kilisesi..

Hristiyanlığı yaymak isteyen Azize, Putperesler tarafından öldürülmek istenir..Azize, yılanların bulunduğu kuyuya atılır, ölmez..Taşlanır, atlara bağlanıp sürüklenir, yine ölmez

Ve..Azize'nin ölmemesini "mücize" diye yorumlayan putperesler Hristiyan olurlar..
Vede, Konstantin, Aya İrini mabedini yaptırır..

330'larda Roma tapınaklarının üzerine inşa edilmiş, "kutsal barış" anlamına gelen Aya İrini..

Günümüzde, zaman zaman moda gösterileri yapılan, konserler verilen büyülü bir atmosver'i olan tarihi bir mekan..


18. sı düzenlenen jazz Festivalin üzerindeki imza, özel birbankaya aitti..

Bazı özel kuruluşların Tiyatro'ya, müziğe, güzel sanatlar'a verdikleri değerleri gözlemlediğimde sanat'ın sahipsiz olmadığını görüyorum ve keyifleniyorum..

Sevgilerimle..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..