Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '12

 
Kategori
Eğitim
 

201.BLOG ve "Ben bunu yazarım, arkadaş"

201.BLOG  ve  "Ben bunu yazarım, arkadaş"
 

Arada sırada "yarınımızın umutları" nı da, düşünerek reklam hazırlayın...


Okumak ve yazmak...  Biri ile doldurur ,diğeri ile boşaltırız... Hangi görüşte olursa olsun "yazan" ların  bellekleri,ne kadar doluysa  yazıya döktüğü  ışıltılar da o kadar çok kişiye ulaşır diye düşünüyorum...Ben kendi adıma,  çok daha fazla okumam gerektiği halde , oku(ya)madığım için  eleştirir dururum içimdeki "ben"i...  Aynı şekilde; yazmaya da, fırsat , zaman ayıramadığından dolayı kulağını  çekiyorum   , içimdeki  örgülü saçlı kızın...  Zaman zaman  eşime  "Ben bunu yazacağım" dediğim,  ülke gündemi veya bir televizyon programı ile ilgili  konuları , günlük koşuşturma veya dizi izleme zevki,  engellemeleri nedeniyle rafa kaldırıyorum. Sonra da ,oradan almayı unutuyorum...  Beş yıla yakın bir süre içinde ancak  200  yazı yazmayı başarabilmişim bu yüzden...

Ekranda izlediğimiz bazı reklamlar,son derece eğitici, izlerken insanı sıkmayan ,yapanın işinde ne kadar usta olduğunu  anladığımız  adeta kısa filim değerinde yapıtlar.  Bazıları da var ki, izlerken tüylerimizin diken dken olmaması mümkün değil... Hele  "Kaş yapacağım derken göz çıkaranlar"  için "Bunları denetleyen olmuyor mu"  düşüncesini eşimle paylaşıyoruz. Bugün izlediğim bir reklam üzerine  de, tepemin tası attı.. .  "Ben bunu yazarım arkadaş " dedim  ...  Sakarya - Fırat başlamadan hemen yazayım  diyerek geçtim  laptopun başına.... 

Söz konusu reklam süperFM'e ait...  Öğrenci oğlan , Matemetik öğretmeni tarafından azarlanıyor , çalışmadığı için. "Saffet oğlum,aklına hiç gelmiyor mu,sınıfta kalacaksın" diyor öğretmen. Oğlan başlıyor, Ajda Pekkan'ın benim de severek dinlediğim "arada sırada"şarkısına...  Bunu izleyen, aynı yaş grubundaki öğrenciler,  bu uç sayılabilecek davranışı sergilemese bile, buna benzer tepkiler vermeyi doğal sayacaktır kanımca...  Onu geçtik, esas tepkimi çeken kısmı şöyle reklamın.Öğrenci yerine otururken önünde açık bulunan Matematik defteri kapanıyor. ve şu sözlerle bitiriliyor reklam" Sen süperFM izle,hayat onunla daha süper"... Şimdi oldu mu bu...  "Ne olacak canım,bir reklamla  çocuk  çalışmaktan,ödev yapmaktan mı vaz geçecek" diyenler ;çocuk psikolojisinden, beyin yapısından bihaber olanlardır  diye düşünüyorum.

Reklamların , büyüklerin bile; beynini, ruhunu  adeta zapturapt altına aldığı gerçeğini   kabul etmemek  mümkün mü... Bir çocuğun, o , her şeyi  anında,  beynine nakşedebilme özelliğini  bilmek için eğitimci veye pedagog olmaya gerek yok sanırım. ..

Biraz  daha  özenli  olmak  gerekiyor... Kurtlar sofrasından  pay  almak  isteyen, reklam  veren  , kurum ve marka olmuş şirketlerden  nemalanmak uğruna , -hiç olmazsa- , gencecik beyinlere verilebilecek  hasarı  göz ardı etmemeniz gerekiyor , beyler...

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..