Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '18

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

30. Kalp Haftası’nda Türk Kalp Vakfı’nın Etkinlikleri

30. Kalp Haftası’nda Türk Kalp Vakfı’nın Etkinlikleri
 

 

 “Sağlık için spor,

Spor için sağlıklı kalp…”

Prof. Dr. Yıldız Tümerdem’in nazik çağrısı ile Vakfın Basın & Halkla İlişk. Md. Saliha Ulaşoğlu’nun da daveti doğrultusunda Swiss Hotel’in salonunda oldum. Türk Kalp Vakfı Onursal Başkanı Arb. Av. Çetin Yıldırımakın, Yönetim Kurulu Başkanı Kenan Güven ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hayriye Midillioğlu karşıladılar.

Bir ara özenli giyimli bir beyefendi yanıma gelerek adını söyledi. Ben de adımı... Tokaştık. Oldukça, şaşardım, hayretler içinde kaldım ve sevindim! O da beni anımsadığını belirtti. Türk Kalp Vakfı, Yönetim Kurulu Üyesi olduğuna da öğrendiğim SayınTuran Falcıoğlu… Ülkemizin gerçekten önde gelen hukukçularından olduğunun kanıtını yıllar önce gördüm. Başarılı, adil ve hakça çalışmalarını duyduğum üst düzey hukukçu… Bir süre konuştuk. İkimizde mutlu olduk!Aslında İstanbul küçük yer. Dağ dağa kavuşmaz ama insan insana kavuşuyor.

Bize verilen basın bülteninde aşağıdaki konulardan söz edildiğini ve sırayla değerlendirildiğini gözlemledim.

Türk Kalp Vakfı, kalp damar hastalıklarını önlemek ve risk faktörlerini kontrol altına almak için uygulanan en etkili mücadele yöntemlerinden biri olan halkı bilinçlendirme ve motive etme çalışmalarının başında gelen Kalp Haftaları süresince İstanbul ve çeşitli illerde farkındalık yaratma etkinliklerini sürdürüldüğü saptandı..

Bu bağlamda, 30.su gerçekleştirilen kalp haftalarının, 29 Mart 2018 Perşembe günü saat 11.00’de Swiss Hotel’de organize edilen basın toplantısında, tüm Türkiye’nin gurur kaynağı olan çok özel insanlara verilen “İyi kalpli Ol” ödülleri;

1-Geçirdiği trafik kazası sonucu felç olan, hiç konuşamayan Azeri asıllı gence 9 yıl boyunca kendi öz evladı gibi bakan Gülsüm Kabadayı,

2-Engeli nedeniyle okula gidemeyen öğrencisi için “Evimiz okul, odamız sınıf” projesiyle eğitimini öğrencisinin evinde üstlenen Özgül Başak Seymen,

3-Engelli hayvanlara, kendi imkanlarıyla yürüteç ve protez ayak yapan Hasan Kızıl’a verildi.

Bugüne kadar birçok sanatçı Kalp Haftalarına desteklerde bulunmuş, katılımlarıyla farkındalık çalışmalarına büyük yarar sağlamıştır.

Bugünkü programa katılabilen, Perran Kutman ve Sahrap Soysal’a ve Audio Elektronik, Becel ve TRT’ye de birer teşekkür plaketi takdim edilirken “Sağlık için Spor, Spor için Sağlıklı Kalp” sloganı ile organize edilen 30. Kalp Haftası basın toplantısı açılış konuşmaları ile devam etti.

Türk Kalp Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Kenan Güven, açış konuşmasında:

Vakfımızın ana amacı; kalp damar hastalıklarına karşı halkımızın uyarılması, bilinçlendirilmesi ve hastalanmadan önce sağlıklarına dikkat etmelerinin sağlanması ve yeni farkındalıklarının arttırılmasıdır. 

Türk Kalp Vakfı’nın Kalp damar hastalıklarına karşı farkındalığı arttırma" çalışmalarının başında gelen, devlet takviminde de yer alan “Kalp Haftaları”nın 30’su bu yıl, hazırlanan program çerçevesinde 02–15 Nisan 2018tarihleri arasında İstanbul ve diğer illerde çeşitli etkinliklerle gerçekleştirilecektir.

30. Kalp Haftasında, “Sağlık için Spor, Spor için Sağlıklı Kalp” sloganı ile yediden, yetmişe geniş bir yelpazede ele alınan bilgilendirme konferansları, sporun ve hareketin kalp sağlığı üzerindeki önemi, kalp damar hastalıklarından ölümlerin aza indirilmesinde etkili rolü olan “Temel Yaşam Desteği (CPR)” eğitimleri, ilk yardım seminerleri, ailelerin bilinçlendirilmesi, çocuk yaşlara kadar inen kalp damar hastalıklarında erken teşhis ve tedavi ile kalp damar sağlığında farkındalık yaratarak ve bu konuda koruyucu hekimlik sağlayarak tedavi hizmetleri sunan Vakfımız, birtakım çalışmalar başlatmıştır.

İstanbul’un çeşitli ilçelerindeki İlköğretim Okullarında “Sporla kalp sağlığının korunması” konularında eğitim programlarının, sporcu kalp sağlığı seminerlerinin düzenleneceği, halka açık konferansların yer alacağı, Türk Kalp Vakfı’nın 30 yıldır organize ederek halkımızın gündemine getirdiği “Kalp Haftası’nın” Kalp Damar sağlığımızla ilgili mücadelede ulusal bir kazanç olduğu ve bu mücadelede etkin bir biçimde kullanılması gerektiği vurgulanmaktadır.

Kalp sağlığımızı koruma ve önleme amaçlı çalışmalarımızın ve Kalp Haftasındaki tüm etkinliklerimizin halkımıza hayırlı olmasını diliyoruz.” dedi.

Türk Kalp Vakfı Onursal Başkanı Arb. Av. Çetin Yıldırımakın, Türk Kalp Vakfı Mütevelli Heyet ve Danışma Kurulu Üyesi Oktay Duran, Türk Futbol Teknik Direktörü Yılmaz Vural, Türkiye Amatör Futbol Konfederasyonu Genel Başkanı Ali Düşmez, Türk Kalp Vakfı Çocuk Kardiyoloji Merkezi Direktörü Prof. Dr.Türkan Ertuğrul, Türk Kalp Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Ali Serdar Fak, Türk Kalp Vakfı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hayriye Midillioğlu veSpor Eğitmeni İbrahim Dalgın, 30. Kalp Haftası etkinlikleri, kalp sağlığı, spor ve hareketli yaşam ile ilgili bilgilendirme konuşmalarını sırayla gerçekleştirdiler.

Ödülleri ve teşekkür plaketleri; Türk Kalp Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Kenan Güven, Onursal Başkan Çetin Yıldırımakın ve Başkan Yardımcısı Hayriye Midillioğlu tarafından sunuldu.

30. Kalp Haftası Etkinlikleri, bu yıl, hazırlanan program çerçevesinde 02–15 Nisan 2018 tarihleri arasında İstanbul ve diğer illerde çeşitli etkinliklerle değerlendirilecektir.

*

                          NOT: ilgili fotoğraflar slayt görünümünde aşağıdadır.

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..