Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '18

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Marmara Lokali Şiir Dinletisi, Ozan Hüseyin Gülen ve Dilimden Süzülenler

Marmara Lokali Şiir Dinletisi,  Ozan Hüseyin Gülen ve  Dilimden Süzülenler
 

Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz... Hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz. Fakat sanatkâr olamazsınız. Sanatkâr, toplumda uzun çaba ve çalışmalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır.”  M. Kemal Atatürk

Bir şiir kitabı yayımlamak, derin bir uçuruma gül yaprağı atarak gelecek sesi beklemektir.”Don Marquis

Türk demek, dil demektir. Millet olmanın en belirgin niteliklerinden biri dildir. 'Türk milletindenim.' diyen kişi, her şeyden önce kesinlikle Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir kişi, Türk kültürüne ve milletine bağlılığını öne sürerse buna inanmak doğru olmaz.” M. Kemal Atatürk

***

Honore de Balzac: “Şiir, zekâ ülkelerinde uzun ve üzücü yolculuklardan sonra doğan şeydir.” Derken belliğimden kimi sözcükler geçti.

Şiir, kolay anlaşılan; düzyazıya çevrilebilen bir metin olmadığı için ona ancak ve ancak sezgilerle ulaşılır. Sezgi, bireyin içinde sakladığı bir tür zenginlik olup, kilidi açan yine akıl ve zekâdır.

Evrende canlı ve cansız varlıklarla, geçmiş ve gelecekle iletişim kurmayı olanaklı kılan zekâ, ozanın bilincinde olan okur için dil aracılığıyla sezgi odalarını açmanın yollarını mutlaka arar. Şair en azından bununla yükümlü olduğunu bilir.

                                                                                ***

Çağrı üzerine 24 Mart 2018 Cumartesi günü İstiklal Cad.Mısır Ap. No: 163 adresindeki Marmara Ünv. Mezunları Lokali’ne adım attığımda etkinlik yöneticilerinden Ülkü Akman, Ahmet Tığlı ve  Emine Karataş ayakta karşıladılar. Mutlu oldum!

Çevreye göz gezdirdiğimde sinema sanatçısı Ediz Hun’un kitaplarını imzaladığını gördüm. Merhabalaştıktan sonra bir masada oturan Hüseyin Gülen’in yanında yerimi aldım. Masamızda Ali Rıza Erdoğan, Ceyhun Demirhan, Yıldız Erk, Saadet Sertaç Altınkepçe, Selma Altınkepçe Kefelioğlu, İsmail Aydoğmuş ve Hilmiye Kılıçarslan yer aldılar. Sinema konulu tam iki saatlik konferansını sürdüren Ediz Hun, gözlerle de temasını sürdürdü.Selma Çaprak ili dansını da yaptı. Sonrasında geliş sırasına göre şiirler okundu.

***

Adı duyurulan Hüseyin Gülen, bağlamasını alarak mikrofon başında oldu ve iki özgün türküyü çalıp söyledi. 

Yerine geçtiğinde Dilimden Süzülenler, adlı şiir kitabını adıma imzalayarak verdi. Yapıt, Can Yayınları 2015 basımı…

Hüseyin Gülen; Sivas/Hafik-Kızılören doğumlu… İstanbul’da yaşamını sürdürüyor. Onlarca şiiri ve on kadar bestesi var. Adı geçen, 216 sayfalık kitabına duygularını şiirleştirerek sığdırmış, dernebilir.

Tüm ürünler, güzel Türkçemizle yazılmış olup hepsi birer zekâ ürünü... Çoğu sevgi temalı…

Ozan ve bestekar  Hüseyin Gülen'in  şiirlerinden örnekler sunmak gerekirse:

 

Gönülden Sevdim (s.111)

Müşteri etmişler kız beni sana
Vallahi ben seni gönülden sevdim
Şaşırıp da kaldım bu olanlara
Vallahi ben seni gönülden sevdim.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Unuttum (s.201)

Sorman onu sorman bana
Adını bile unuttum
Hem elini, hem dilini
Tadını bile unuttum

Açılmışken yârle aram
Kabuk bağlamışken yaram
Delik deşik edip durman
Yaramı bile unuttum

Hatırlatman onu bana
Yüzünü bile unuttum
Şu sinemi delip geçen
Sözünü bile unuttum.

Sildim bakın gözyaşımı
Acımı bile unuttum
O yâre olan aşkımı
Sevdamı bile unuttum.

Şiir, başka dile çevrilemeyeceği gibi, şiir kitabı da anlatılmaz, okunur. (Hüseyin Gülen ile İletişim, İnternet ortamlında kurulabilir. Kutluyor ve başarılarının sürmesini diliyorum.

                                                                      *

                          NOT: kimi fotoğraflar, slayt görünümünde aşağıdadır.

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..