Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '12

 
Kategori
Güncel
 

4+4+4 = Error

4+4+4 = Error
 

4+4+4


Son günlerde haber gündemimizi dolduran yeni eğitim sistemi ,konu hakkında konuşan insanların anlaşılmaması ve yaşanılan gerginlikler ile hızla devam ediyor. 16 yıldır okuyorum ve hala okumam gereken 2 sene var. Eğitim elbette önemli. Ancak bazı derslerin ya da verilen eğitimin saçma olduğunu bu yüzden okulu pek sevemediğimi söyleyebilirim.

4+4+4 eğitim sistemi bildiğiniz üzere meclisten geçti. Bunun üzerine o kadar çok tartışma yaşandı ki , kimin kiminle tartıştığı karıştırılır bir durum oldu. Lakin bu kadar tartışmaya rağmen yeni eğitim sisteminin ne olduğu bir türlü anlaşılamadı. Kimse net bir şey söyleyip, bu eğitim böyle olacak, bu şekilde bir alt yapı kuracağız, eğitim veren öğretmenler şu şekilde seçilecek ve şu zamana geldiğimizde Türkiye eğitimi ile övünecek demiyor.

Mevcut eğitim sisteminden memnun olan az sayıda insan vardır. Hem bir çok öğretmenin kendi branşı dışında ders vermesi hem de sınav ile üniversiteye giriş eleştirilerin başında geliyor. 4+4+4 eğitim sisteminden anladığım kadarıyla da eleştirilen bu konulara çözüm getirilecek. Olumlu tarafından bakmak gerekirse, sınav sisteminin kalkması ve dershanelerin kapatılma fikri, elbette çok güzel. Buna kimse itiraz etmez sanırım. Ancak bu ne kadar mümkün ?

Ayrıca sınavsız geçiş ile lise mezunlarını karşılayacak üniversite sayısı yeterli mi ?

Bunun dışında en çok tartışılan diğer konu, 5 yaşında olan bir çocuğun okula gitmesinin doğru olup olmadığı. Eğer 5 yaşında ilkokula başlayan çocuğa, anaokulu tarzında, eğlenceli bir ortam sunulur ve ders üzerine yoğunlaşmazsa bence olabilir. Malum o yaşlarda, hatta şu an bile biz insanlar oyun oynamayı severiz.

Bir diğer önemli husus ise, Kuran-ı Kerim'in seçmeli ders olarak konulması. Yani dileyen gidecek dileyen gitmeyecek. Eğer zorunlu hale getirilmezse neden olmasın.

Ancak şu bir gerçek ki kimsenin 4+4+4 hakkında söylediği anlaşılmıyor. Süreç çok hızlı gelişti ve bir çok kişi,hızla gelişen bu süreçten rahatsız. İnsanlar protesto ediyorlar, çünkü anlatılmayan bir sistem var. Gerçi pek protesto ediyorlar denemez, malum polis izin vermiyor. Bunu da anlamıyorum. Yani derdini anlatmak isteyen, konu hakkında söylemde bulunmak isteyen insanlar, bırakın anlatsınlar düşüncelerini. Hayatı, çevredeki insanları zora sokmayacak bir ortamda, polis gözetiminde düşüncelerini paylaşsınlar.

Neyse umarım hayırlı bir eğitim reformu olur. Lakin günümüz Türkiyesi'nde anlatılanların gerçekleşmesi kısa vadede zor.

 
Toplam blog
: 77
: 1884
Kayıt tarihi
: 23.01.12
 
 

Kendimi anlatmayı pek sevmem. Çünkü insanın kendinden bahsetmesi siyasetçi olmak ya da siyaset ko..