Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '12

 
Kategori
Eğitim
 

4+4+4 eğitim sistemi nedir? Sistemin olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?

4+4+4 eğitim sistemi nedir? Sistemin olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?
 

4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİ NEDİR ? SİSTEMİN OLUMLU VE OLUMSUZ YÖNLERİ NELERDİR ?


 Zorunlu eğitimin 12 yıl olduğu , 4+4+4 sisteminde hükümet ilk  adımını atmaya hazırlanıyor.

Hedefin mesleki eğitimi arttırmak olduğu söyleniyor . Meslek lisesi mezunlarına yönelik uygulanan katsayı adaletsizliğinin giderilmesine yönelik olarak YÖK kanununda değişiklik yapılacaktır .  Zorunlu eğitimin 12 yıla çıkartılması ile birlikte 4+4+4 olarak uygulanacaktır. İlköğretimin 4.sınıfından sonra öğrenciler yönlendirmeli eğitime tabi tutulacaktır. İlköğretimin 4.sınıfından sonra öğrenciler yeteneklerine göre mesleki eğitime yönlendirilecektir . Bu yeni sistemle ilköğretimin ikinci kademesinden sonra zorunlu eğitimi açıköğretim yolu ile tamamlama şansı verilecektir.

 Şimdi bu yeni sistem eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerini inceleyelim.

 Olumlu tek yönü:

 -Eğitimin 12 yıla çıkmasıdır.

 Olumsuz yönleri:

 -Çocuklar için açık eğitim okuldan kopma gibi ciddi bir soruna yol açacaktır.

 -Kız çocuklarının eve kapatılması gündeme gelecektir.

 -Okul hayatından koparılan çocuklarda sosyal aktivite ve ilişkilerde noksanlıklar oluşacaktır.

 -Çocuklar okuldan alındıkları takdirde görsel sanat ve yeteneklerden de uzaklaşacaklardır.

 Her yeni uygulamada olan çocuklarımıza oluyor . Bizler onları deneme tahtası gibi kullanıyoruz . Ya tutarsa? SBS sitemi ile özel dershanelere iyi paralar kazandırdık .

Bakalım bu yeni sistemle kimler kazanacak ?

Çocuklarımızın geleceği ile oynuyoruz . Bence bu  uygulama denemesi yapılmadan önce tüm uzman eğitimcilerin katılımıyla bir toplantı yapılmalıydı . Olumlu ve olumsuz yönleri değerlendirilmeli ona istinaden ne yapılmasının çocuklarımızın eğitimi için daha iyi olacağına karar verilmeliydi.

 Çocuklarımız için her şeyin hayırlısı diyorum.

 Gülcan AFYONCU

 
Toplam blog
: 44
: 1598
Kayıt tarihi
: 31.03.10
 
 

İthalat operasyon da çalışmaktayım. İktisat Fakültesinde okudum. Romanımı yazmaya devam ediyorum...