Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '14

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

4. Yerkesik Çocuk Oyunları ve Oyuncakları Şenliği Yerkesik’te başladı .

4. Yerkesik Çocuk Oyunları ve Oyuncakları Şenliği Yerkesik’te başladı .
 

Her yıl gerçekleştiriliyor. Metin Bilim Enstitüsü Derneği’nin çalışması. Yerkesik’te başlatıldı.

Çocukların iç dünyalarının ve  özgüvenlerinin, yaratıcılıklarının, kendi oyuncaklarını kendilerinin yapmaları  günümüzde ne kadar çok gerekli hale geldi. Teknoloji girdi dünyamıza. Böylesine bir programla İç dünyayı, özgüveni birlikte geliştirebilmek.

Gelecek yıl bu çalışmanın Yerkesik ve çevresinin tüm mahallesinin eski adıyla köy. Köy çocuklarının getirilerek o uçurtmalarını kırların çiçeklerinden, saçlarına doladığı gökyüzüne saldıkları o mavi gözlü, o kara gözlü, o gülen çekingen yüzleri o kır çocuklarını buraya taşımak sevinçlerini, yüreklerini yaşatmak gerekli diye düşünüyorum, öneriyorum.

Yerkesik Çocuk Oyunları ve Oyuncakları şenliği kır çiçekleriyle buluşmalı. Hayal ediyorum o çocukları, o bizim çocuklarımızı, uçurtmadan yüksek duyguları, o parlak fikirleri…Uçuşan gözleri,  seviyorum tüm köy çocuklarını  kır kokularını getirirler…

Bu güzel bir etkinlik. Başlaması önemli bir adım ve gelişme oldu.

Yerkesik kültürel olayları  içi içe yaşayan bir bilinçlenmenin olgusudur.

Yerkesik yıllarca pek çok çocuklarla önemli başarılara, kültüre kendi penceresini açmış. Bilinçlenmenin en yüksek olgusunu taşımaktadır.

Yerkesik çocukları başarıyı tarihe, belgelere kazımışlardır. Bunlara tanığım. Yerkesik yapısının 20 yılına canlı tanığım.

Emek, başarı ve yol vardır.

20 yılına tanığım dedim. Çünkü Yerkesik İlköğretim Okulu ve Yerkesik Halk Kütüphanesi çok büyük çalışmaları ve kültürü kendi öz varlığını yaratarak yaşatmıştır.Üstelik kendi maddesel emekleri, alınterleri ile. Belgelere, tarihe geleceğe kazınmıştır.

Yerkesik kültürel bilinçlenmenin ve yapılanmanın içinden geçmektedir.

Yerkesik çocuklarının o güzel başarıları yüksektir. Onlar tiyatro sahneye koyarlar, onlar monolog oynarlar, onlar oyunlarının el ele paylaşılmasının mutluluğunu yaşarlar. Onlar gülen gözleri ile koşarlar.

O çocuklarımızı çok seviyorum…Çünkü başarılarına , o fikirlerine, geleceklerine tanıktım, tanığım.

Yerkesik pek çok kültürle ve değerle iç içe tanışmış, bilinçlenmiştir.

Bu yıl 4 gerçekleşen Çocuk Oyunları ve Oyuncakları Otantiği’nin başlangıç yeri, fikri çok güzel bir gelişmedir.

Önce  yerel boyutlarıyla kendi özlerine can vermelidir. Yerel özellikleriyle buluşmalıdır. Elbette yaygınlaşmalı ve zenginleşmelidir.

Bu konuda özel gayretleri var Ümral Deveci ve arkadaşlarının… Ümral Hanım burada da oturmaktadır.

Bu yıl Şenliği Muğla Valisi Hakan Güvençer, Menteşe Kaymakamı Zeki Arslan, Menteşe belediye başkanı Bahattin Gümüş ve ekibi, Yerkesik eski Belediye Başkanı Yusuf Demirci açmıştır.

Yusuf bey böylesine bir çalışmanın Yerkesik’te oluşmasına öncülük etmiştir.

YERKESİK Çocuk Oyunları ve Oyuncakları  Otantiği Şenliği’nin gelecek yıllarda daha çok destek görmesi , yaygınlaşması ve zenginleşmesi pek çok çocuğa anı ve özgüven oluşturmasını ümit  ediyorum. 

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..