Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '13

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

5 Çocuk sahibi olmak, yetiştirmek kolay mı?

5 Çocuk sahibi olmak, yetiştirmek kolay mı?
 

Dün günlük gazetelerde okuduğum bir haber bugünkü blog yazımın konusunu oluşturdu. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına atanan bir Hanımefendi göreve geldiği ilk gün yaptığı konuşmada ülkede daha once konuşulan üç çocuk fikrini yeterli bulmayarak, ülke menfaati için ailelerin en az 5 çocuk sahibi olmalarını önermiş. Özellikle hanım efendinin adını ona Google'de tanınma hakkı fazla vermemek için yazmıyorum.

Ben hemen Hanım efendinin özgeçmişini inceledim ve kendisinin Üniversite eğitimi, üstüne lisansüstü eğitim yapmış, yıllarca da aile ve kadın konularında araştırmalar yapmış bir kişi olduğunu öğrendim. Sanrım Hanım efendi 5 çocuk uygulamasını bu yoğun çalışmaları esnasında uygulayamamış, ne yazık ki 2 çocukta kalmış. Eğer kendisi de önerdiği gibi 5 çocuk sahibi olsaydı onu bugün bu mevkilerde göremezdik. Mutlaka 5 çocuğun çamaşırını bulaşığını yıkamaktan, karınlarını doyurmak için yemek yapmaktan saçını tarayacak zamanı olmazdı.

Düşünsenize her doğan çocuğun en az  3 yıl yakın bakıma ihtiyacı olduğunu. Dolayısı ile 5 çocuk demek annenin en az 15 sene bilfiil çocukla uğraşması demek oluyor. Tabii küçük çocuğu daha büyüklere baktırarak bir denge sağlarsak diyeceğim yok. Bu durumda büyük çocukların eğitimn eksikliği ortaya çıkıyor. Ne de olsa çocuk bakacaklar. Zaten 5 çocuğu layıki ile eğitim yaptıracak, ihtiyaçlarını karşılayacak gelir düzeyine sahip koca de gerek. Kadın 5 çocuğa bakmaktan çalışamayacak nasılsa.

Tabii her ailede 5 çocuğun eğitimi, sağlık hizmetleri için devlet kurumlarının da yeterli olması gerek. Halen okullarımızda sınıfların kalabalığı, öğretmen, okul yetersizliği düşünülürse istenen eğitimin sağlanması da bir hayal. Aynı olay sağlık hizmetleri için de söz konusu.

Bütün bu konular dikkate alınırsa sağlıksız, eğitimsiz 5 çocuğun yetiştiğini düşünün. Tabii ilerki yıllarda yetişen bu çocuklara iş imkanları da sağlamak gerek. Sanırım kağıt mendil sattırıp, araba camı sildirmeyeceğiz kavşakta.

Bize eğitim yaptığımız yıllarda toplumlarda insanların kantitesi değil kalitesi önemli, az sayıda ama çok sağlıklı, iyi eğitim almış kişilerden oluşan toplumların, sayıca fazla fakat cahil, hastalıklı insanlardan oluşan toplumlardan daha ileri gideceği öğretilmişti.

Yoksa biz yanlış mı öğrendik. Yanlış öğrendiğimizi pek sanmıyorum. Zira dünyanın bir çok ülkesinde gördüğüm örnekler bildiklerimi doğruluyor. Gene de 5  ve daha fazla çocuk sahibi olmaya kalkan ailelere sabır diliyorum.

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..