Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '08

 
Kategori
Anılar
 

7 çok geç

7 çok geç
 

Geçenlerde bir yerde 7 yaş için ilk öğretime başlamada geç kalındığını Erken çocukluk adı verilen 0-6 yaş arası dönemin çocuğun en hızlı geliştiği dönem olduğunu. Beyin gelişiminin büyük bir bölümü 0-4 yaş arasında tamamlandığını. Erken çocukluk dönemindeki deneyimlerin beynin çalışma biçimi için belirleyici olduğunu. Bu yüzden bu dönemde çocuğun yeterli beslenmesi, gelişimini destekleyen bir ortamda bulunması gerektiğini okumuştum Aklıma kardeşimin ilk okul macerası geldi

Kardeşim Kıvır kıvır sapsarı saçları olan dünyalar tatlısı bir kız çocuğu. O kadar hevesli ki ısrarlarına dayanamıyarak şansımızı denemek için kayıt döneminde birlikte okula gidiyoruz. Kayıt odasına girmeden öncede sıkı sıkı tembihliyorum eteğin kırmızı, buluzun beyaz sakın unutma

İçeri girdiğimizde 6 yaşında olduğunu söylüyorum.Alamayız daha çok ufak diyorlar.

Ama çok hevesli ne olur kırmayın hevesini zekidir o, yapar diyorum.

Öğretmenlerden biri sevecen bir tavırla sen neler biliyorsun bakalım küçük kız diyor.

Kardeşim olduğu yerde hoplaya zıplaya 10 ‘a kadar sayıyor. Peki eteğin ne renk? Kırmızı. Ya buluzun? Beyaz. Öğretmen kardeşimin rugan siyah ayakkabılarını göstererek bu ne renk? diyor.

Kardeşim bir süre düşünüyor. O kara renk diyor. Öğretmen kendi üzerindeki sarı buluzu gösteriyor bu ne renk.

Amaaann o da başka renk işte diyor. Gülümsüyorlar.

Öğretmenlerden biri bu fotoğraftakini tanıyor musun diye soruyor

Evet tanıyorum o Atatürk diyor kardeşim.

Öğretmen söyle bakalım Atatürk ne yapmış diyor. Ölmüş diyor kardeşim. Gülüyorlar.

Peki ölmeden önce ne yapmış diyor.

Görmüyor musun? Resim çekilmiş diye cevap veriyor bizim ki.

Sonra ne mi oluyor? Hiiçç ne olsun kızımızın kaydını yaptırıyoruz .

 
Toplam blog
: 92
: 830
Kayıt tarihi
: 28.02.08
 
 

Biraz kül, biraz duman o benim işte... Öyle dedim diye olayı arabeske bağladığımı sanmayın çabuk sön..