Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '15

 
Kategori
Deneme
 

7 milyar insan, 100 yıl sonra, belki de hiçbirimiz dünyada olmayacağız

7 milyar insan, 100 yıl sonra, belki de hiçbirimiz dünyada olmayacağız
 

100 yıl dediğin nedir ki, ben doğalı 60 sene geçti ve bu kısacık sürede koca dünyayı dolduran milyarlarca insan ölüp gideceğiz.

Dünyayı paylaşamıyoruz; 100 yıl sonra hiçbirimiz yoğuz be! Bugün doğanlar dâhil 2116 yılını görecekler olabilir elbette. Ama bakalım kaç kişi. Dünya çok hızlı devir daim oluyor; bir asra şahitlik eden şanslı kişi az. Kendime çok dikkat ettiğim için onlardan biri de ihtimal ki ben olacağım ama benim de görüp göreceğim en fazla 100. Doğum yılım, yani 2056.

Ama ben asırlık çınar olmak bir yana eğer bu düşüm gerçekleşirse bin yılları (binli, iki binli yıllar)birbirine bağlamış olacağım.

Vay be…2116’da dünyada şu an yaşayan insanlardan tek tük(o da 100 yaşını aşanlar) kalacak. Saysan tüm dünyada 1 milyon kişi etmez. Geri kalan 7 milyar ölecek yerlerine yeni bir kuşak gelecek, 7 milyar yeni insanla dünya yeniden dolacak. Tek tesellimiz çocuklarımız, torunlarımız olan bu kimseler bizden bahsedecekler.

Çocuklarımız 2100, torunlarımız 2150 yılını görebilirler. Mezarıma bir pencere koysalar o gün dünya nasılmış diye açıp bakardım. İşin şakası bir yana gerçekten 2150 yılında acaba dünya nasıl olacak diye merak etmiyor değilim. Ama bir yandan da dünyanın bu halinin 100 yıl süreceğini dolayısıyla 2116’larda bugünküne yakın (tabii ki koca dünya bazı şeyler değişecek) bir dünya olur diyorum.

Bedenimizden ayrılan ruhumuzun yaşayacağını ve dünyada olanların şu andaki gibi bilincinde olacağını varsayarsak (işime öyle geldiği için ama yani mantıksız da değil) yaşamıyor olsak bile dünyayı izleme konusunda ümitli olabiliriz belki.

Yaşamak, ölmek bir yana işin bu yönü de var. Doğrusu ben hiç ölmeyeceğimi, sonsuza kadar yaşayacağımı sanıyorum. Babam dedem yanımda öldüğü halde yine böyle. Ve ayrıca şu anda dünyayı sarsan IŞİD, Tayyip, Obama filam hiçbir şey kalmayacak. İnsanın inanası gelmiyor. Ama köyümün dağları kalacak. Ve yine o dağlarda benim ruhum yüzyıllar boyunca yağmurlarla yıkanacak. Ölelim sorun değil; ama dünyaya bakmak için ara sıra geri gelelim!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..