Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '12

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

8 Mart Dünya Kadınlar Günü

8 Mart Dünya Kadınlar Günü
 

Tüm Dünya Kadınlarının 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun.


Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, 16 Aralık 1977 tarihinde 8 Mart'ın "Dünya Kadınlar Günü" olarak anılmasını kabul etti. Etmesine etti ama kadınların ekonomik özgürlüğü arttıkça, bağımsızlık duyguları geliştikçe, dünyadaki kaos artıp erkekleri olumsuz yönde  etkileyince kadına uygulanan şiddet iyice arttı.
 
Kadınlar erkeklerden daha çok çalıştılar yine de olmadı ama kadınların yufka yürekleri hep yapıcı, kurtarıcı yönde çalıştı. Zaman zaman kadınların da kafalarının tası attı, erkeklere şiddet uyguladılar hatta işi öldürmeye ve sakat bırakmaya kadar götürdüler ama şiddet konusunda erkekler liderliği elden bırakmadılar.

Yine de iyimser olmayı deneyerek tüm dünyada kadınlara uygulanan şiddetin son bulmasını diliyorum ve tüm dünya kadınlarının 8 Mart Dünya Kadınlar Gününü kutluyorum ve bu özel güne kadınlarla ilgili bir kaç fıkra ile katılmak istiyorum.

NOBEL

Pelin: Bu sene benim kocayı Nobel ödülüne aday göstereceğim artık.

Şehnaz: Neden?

Pelin: Ailenin vücut kimyasını kısa zamanda yüz seksen derece değiştirdiği için.

Şehnaz: İyi fikir, bence hepimizin kocalarını aday gösterelim. Kazananı hep beraber dövelim.
                             
MEVLÜT

Şehnaz: Arkadaşlar, Pakize ablanın kocası vefat etti, bizi mevlüde davet ediyor.

Pelin: Vah, vah!! Başı sağ olsun. Nerede, nasıl olacak acaba mevlüt?

Şehnaz: Evde olacak. Müzikli, pastalı, börekli, oyun havalı, dansözlü.

Pelin: Ne!! O nasıl mevlüt?

Şehnaz: Kocasının ölümünden iki gün sonra mahkeme varmış. Pakize ablayı boşayıp genç birisiyle evlenecekmiş. Pakize Abla o kadar yalvarmış, vazgeçirtememiş. Kocası boşasaymış az daha beş parasız, evsiz, barksız sokakta kalacakmış ama kocasının mahkemeye çıkmak için ömrü yetmemiş, mahkeme yerine mezara gitmiş.

Pelin: Eee.. Hak etmiş ama kocası. Gidelim, gidelim, hep beraber sağdan, soldan, yandan bir güzel göbek atalım, oynayalım.

KEÇİ

Ayşe: Benim kaynana geçen gün bana kocasından dert yanıyordu.

Meryem: Hayrola, durum tersine dönmüş galiba. Benim bildiğim gelinler kocalarını şikayet eder.

Ayşe: Evet, aslında öyle ama bazen durum değişiyor. Neyse, kayınvalidem evlenirken annesi çeyizlik olarak yedi keçi vermiş. Kocası da bir müddet sonra keçileri ödünç almış ve satmış. Kayınvalidem ''Torun sahibi oldum, hala keçilerimi ödemedi, ödemeye de niyeti yok. Yanarım, yanarım yedi keçime yanarım.” diyor

AŞK UĞRUNA

Dilek: Yolda iki tane adam gördüm. Konuşuyorlardı. Biri dedi ki “Benden otuz yaş küçük bir hatun buldum.”

Ayşe: Otuz yaş küçük hatun mu bulmuş. Zevke bak, daha sonra ne dedi?

Dilek: Diğer arkadaşı “Arkadaş, elli yaşından sonra bulduğun senden otuz yaş küçük hanım seni ancak eşek yerine koyar” dedi. Diğeri ise “Olsun, ellisinden sonra hanım bulmuşum, aşık olmuşum deli gibi. Aşk uğruna eşek de olurum, katır da” demesin mi?

Şiddetin tüm dünya insanları için son bulması dileğiyle sevgiyle kalın.

Sibel Koçarslan

Resim www.buyutec.net sitesinden alıntıdır.

 

 

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..