Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

8 soruluk hayat testi

Neye odaklandığımız, ne düşündüğümüz ve nasıl tanımladığımız yaşamımızı oluşturur.

Değerli okurum, 8 maddeden oluşan bu hayat testini sizinle paylaşmak istedim.

1)Şükretmek,

A)Sahip olduklarıma şükrederim ama hayallerimden vazgeçmem,

B)Neyim olursa olsun hayattan hep şikayet edecek bir şey bulurum. Beni hiç bir şey mutlu etmez.

2)Dostlarım,

A)Dostlarımın iyi taraflarını düşünürüm ve onların hayatıma katkılarına minnet duyarım.

b)Benim hiç dostum yoktur. Hepsi benden yararlanmak ister. Çıkarı varsa dosttur.

3)İşim,

A)İşimi çok seviyorum, işimde yükselmek için elimden geleni yapıyorum. İşim benim hobim olduğu için aslında çalışmış sayılmam.

B)İşimden nefret ediyorum. Her sabah kızarak evden çıkıyorum.

4)Eşim,

A)Eşimi çok seviyorum, o bütün hayatını benimle birlikte geçirmeye karar verdiği için çok büyük minnet duyuyorum. Onun iyi bir yanını gördüğümde ondan övgüyle söz ederim.

B)Eşimi de ailesini de sevmiyorum. Hata yaptım, o kadar şansım varken onu seçmişim.

5)Şans,

A)Ben çok şanslı bir insanım, iyi bir ailem, bir işim ve dostlarım var. Bana akşamları bir kap çorba yeter, yeter ki yanımda ailem olsun ve onlar mutlu olsun.

Sevdiğim insanla el ele bir film izlemek veya bir hafta sonu gün batımında bir kayalıkta bir çayın buğusunu yüreğimde hissetmek, onun gözlerindeki ışıltıyı görmek benim için dünyalara değer.

B)Ben çok şanssız bir insanım, halen daha iyi bir araba, daha iyi bir ev alamadım. İnsanın başkalarının hayatında gözü kalıyor. Ben çok kıskanç bir insanım. İstiyorum ki en iyi araba, en iyi ev benim olsun. Bir başkasında bende olmayan bir şey görürsem çok üzülürüm.

6)Sorunlar,

A)Hayatımda (bazen de kendi hatamla) bir olumsuzlukla karşılaştığımda sakin bir şekilde kendime “Bu sorunu en az zararla nasıl çözerim? Hatta bu sorundan nasıl yararlanır ve dersler çıkarırım?” diye sorarım. Çünkü akılla yaklaşmazsam o sorunun başka sorunları da tetikleyeceğini bilirim.

B)Bir sorunla karşılaştığımda bu sorunu başıma açan kim olursa olsun (eşimde olsa, çocuğumda olsa) ağzıma geleni sayarım. Hatta şiddet de kullanırım. Hatayı yapan ben olsam bile, bir suçlu bulur, acımı ondan çıkarırım. Ben ancak böyle kırıp döküp rahatlarım.

7)Dedikodu,

A)Hiçbir dostumun hakkında hiç kimseye hiçbir olumsuz bir şey söylemem. Hiç kimse de benim yanımda başka insanlar hakkında olumsuz konuşamaz.

B)Birisi bir başkası aleyhinde konuştuğunda kulak kabartırım. İnsanları ancak böyle tanıyorum. Yüzüne karşı bir şey demem. Ama arkasından konuşurum. Ve konuşulanları da dinlerim. Benim zaten hiç dostum yok. Beni kimse sevmiyor, ben de kimseyi sevmiyorum.

8)Mutluluk,

A)Hayat benim için bir armağandır. Yaşamayı her yaşımda çok sevdim. Ne dün ne yarın, var olan şimdiki zaman. Sabah uyanmak benim mutlu olmam için yeterli… Hayatın en güzel tarafı bilinmezliğidir. Yarın ne olacağını bilsek acaba mutlu olabilir miydik? Hayat sürprizlerle doludur.

Benim için nefes almak, kana kana su içebilmek, bir dostumla sohbet etmek, eşimin gözlerine bakarak bir şiir okumak, çimlerde yalınayak dolaşmak, deniz kıyısında yürümek, yeni bir kitap alabilmek, bir film izlemek, yeşil soğan ve çökelekle kahvaltı yapmak, bir patikada bisikletle dolaşmak, eşime dağlardan topladığım bir mimoza demetiyle sürpriz yapmak, saksıya ektiğim çeri domateslerinin kızardığını görmek, menekşelerle konuşmak, mutluluğu doruklarda yaşamak demektir.

Bana böyle bir hayatı yaşamama vesile olan eşime, aileme, dostlarıma ve tanıdığım her insana minnet duyuyorum.

B)Benim için mutluluk daha çok para ve daha çok malvarlığı demektir.

Ve her istediğim şeye sahip olmaktır. Her şeyin en iyisi benim olursa, ben de belki mutlu olurum. Aslında bence mutluluk diye bir şey de yoktur.

***

Değerli okurum, bu sorulara verdiğiniz cevaplardan “A” şıkkı ne kadar fazlaysa hayattan keyif alma ve başarı şansınız o kadar fazladır.

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..