Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '11

 
Kategori
Sivil Toplum
 

AÇEV / Adana

Sivil Toplum Kuruluşları; bulunduğu toplum yararına çalışan, kar amacı gütmeyen ve belirledikleri ortak amaç ve hedeflere göre siyasal irade ile yönetimi, kamuoyu oluşturarak etkileyen örgütlenme türüdür. 

Toplum içinde azınlıkta kalan, ezilen ve toplum dışına itilen bireylerin, özellikle de kadınların seslerini duyurdukları STK'lar içinde AÇEV (Anne Çocuk Eğitim Vakfı) bulunmaktadır. 1992 Yılında kurulmuş olmasına rağmen ben 6 yıl önce öğrendim ve bu yıl emekli olduktan sonra ilgilenebildim. 

Kadınlara yönelik destek ve güçlendirme projesi kapsamında AÇEV, kadınların toplumsal hayata geçişlerindeki birçok engeli eğitim yoluyla aşmayı hedeflemektedir. Kadınlarda farkındalık yaratarak, hem kendi hem de engelli bireylerin haklarının korunması konusunda bilgi ve bilinç düzeylerini yükseltmektedir. 

Finansmanının %40 miktarını FİBA Grubunun karşıladığı bu vakıf için Sabancı Vakfı da Hibe Destek Projesiyle katkıda bulunmaktadır. 2008 Yılında 1.14 Milyon TL. hibede bulunan Sabancı Vakfı 2009-2011 yılları arasında Adana; İzmir, Nevşehir, Trabzon ve Van'da 11 bin kadın, genç kız ve engelli kadına eğitim verilmesini planlamıştır. 

Böyle güzel projelerde yer almak onur verici. Adana AÇEV Saha Danışmanı Durdu YALIM'ın bilgilendirmesiyle Aralık ayındaki kurslara katıldım. 2, 5 haftalık bir eğitime devam ettim. İstanbul AÇEV Okuma Yazma ve Kadın Destek Biriminde Eğitici Eğitimcisi, Saha Sorumlusu olan Gülten CANTİMUR ve Nuran CANITEZ hocalarımızdan eğitim alarak "Gönüllü Öğretmen" adayı oldum. 

Adana ili ve ilçelerinde 18000 civarında okumaz-yazmaz bireyler olduğunu öğrendim. Benimde bir katkım olsun istiyorum. 

Eğitim-Öğretimin her döneminde 25-30 arası Adana da sınıf açılmaktadır. AÇEV'e dstek veren pekçok okul müdürünün katkısıyla okullarda, SEYMER lerde, Halk Eğitimlerde ve STK içinde yer alan bazı derneklerde bu çalışmalar devam etmektedir. 

Ben de Bosna Kardeşlik, Yardımlaşma ve Kültür Derneğinde bir sınıf oluşturdum. 30 ve 80 yaş arası öğrencilerim var, hepsi çok istekliler. Adana ilinde yaşayan blog yazarı arkadaşlarım için söylüyorum. Derneğimiz Kanal Köprü yolu üzerinde Şifa Polikliniğini geçince Kanal Sitesi altında. Mithatpaşa-Denizli ve Namık Kemal Mahallelerinden öğrenciler kolaylıkla gelebilir. Sizlerin de tanıdıklarınız arasında okumaz-yazmaz kişiler varsa lütfen yönlendirin. 

 

 
Toplam blog
: 103
: 1399
Kayıt tarihi
: 21.03.08
 
 

Hacettepe Ün. mezunuyum. Öğrencilik yıllarımda ve okulu bitirdikten sonra bir gazetenin muhasebe ..