Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '19

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Açık Artırmayla Cinayet

          Şu insanoğlu kötülükte çıtayı daha ne kadar yükseltebilir ben bilmiyorum. Bilmek istemiyorum, duymak, okumak, yazmak istemiyorum. Fenalık geldi bazı insanların Dünya 'yı sadece kendilerine ait sanmasından. Gına geldi merhametsizliklerden, vicdansızlıklardan....

         Yine masum hayvanların canı Av Turizmi adı altında açık artırma usulü ihaleyle satışa çıkarılmış. Yine Kızıl Geyiklerden bir kaçının son günleri. Ecelleriyle de değil acımasız insanoğlu son verecek hayatlarına. Parayı veren düdüğü çalacak. Parayı veren masumların canını alacak... Hangi hakla ya? hangi hakla? Av bir spor değil cinayettir. Ne zaman bu bilinçle hareket edilecek? Ne zaman biz ne yapıyoruz denilecek?...

          Tarım ve Orman Bakanlığı'na bağlı bölge müdürlükleri bir çok ilde zaman zaman yaban hayvanlarını özellikle yaşlı olanları vurulmaları için açık artırma usulü ihaleye çıkarıyor. Bedeli ödeyen satılan hayvanı vurma hakkını elde ediyor. Turistlerden de talep olunca Av Turizmi adı altında resmen katliam yapılıyor. Çalışmanın kent turizminin gelişimine katlı sağlanması planlanıyor bir masumun canını alarak mı kent turizmi canlanıyor? İstemiyorum ben öyle canılılık, varsın yerinde saysın .Hedef,  geyiklerin ve ya dağ keçilerinin hangisi ihaledeyse işte; neslini bir seviyede tutarak düzenli hale getirmek... Bak bak kılıfa bak... Ya ömrü ortalama 15-16 yıl olan Kızıl Geyikler madem yaşlı diye ihaleyle satılıp avcıya vurduruluyormuş ya e zaten yaşlanmış can verecek nasılsa. Niye avcı zevk duyacak, spor yapacak, atış idmanı yapacak diye ölüyor bu masumlar? Zaten yaşını başını almış doğal ortamında  doğal bir şekilde ölürse nesli bir seviyede  tutulamıyor mu yani?

          Bu canların ihale takvimini Basın İlan Kurumu aracılığıyla kamuoyuna duyuruyorlar ya, bir de kamuoyu vicdanını sorgulatsalar ya... Onların canından gelecek parayı o vebali istiyor muyuz bakalım?

          Hayır bir hayvanın, ona verilmiş canının, doğal ortamında hoplaya zıplaya yaşayıp giderken aniden gelen bir avcı kurşunuyla gözlerini hayata yumması bir insana nasıl bir zevk verebilir ki? O eli kolu salınmış tüm hızıyla yere düşerken hiç mi acımaz insanın yüreği ben anlayamıyorum. Hiç mi kıyamazlar ki?

          Bunları niye yazdım? İçimi döktüm belki. Bilmeyen duymayan varsa onlar da duysun bilsin istedim. Onların sesi çıkmıyor. Belki ses oluruz da artık vazgeçerler. İhaleyle cana mı kıyılır? Merhamet vicdan diliyorum o masumlar için. 

 

SİBEL YILMAZ

 
Toplam blog
: 145
: 716
Kayıt tarihi
: 22.02.18
 
 

1978 Bursa doğumlu. Kelimelerin Dansı ve Kırmızı Vosvos kitaplarının yazanı. Eşi ve kızları olmaz..