Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Açık mektup 1

Açık mektup 1
 

Açık mektup 1


Değerli "Mimar Sinan" EML meslektaşlarım,

Hala benimde Okulum sayılan "Mimar Sinan"dan ayrılalı 3 kusur yıl oldu. Ne çabuk geçiyor zaman…

Tabii ki, bu zaman dilimi içersinde defalarca ziyaretinize geldim, kimilerinizle görüştük, kimilerinizle görüşemedik. O eski sıcak ortamı bulamadığım için son zamanlarda ziyaretlerimi geçici olarak da olsa kesmek zorunda kaldım.

16 yıl beraber çalıştığımız okulumuzdan aniden ayrılma nedenlerimi bilmiyorsunuz, sadece bildiğini sananlar var aranızda. Bu da beni üzmeye devam etmekte olduğu için, Milliyet Blog ortamında bulunmamın sebeplerinden bir tanesi de, sizleri ve diğer internet arkadaşlarımı topluca ve sadece bilgilendirmek olduğunu belirterek, işbu yazılarımla uzun zamandır tasarladığım şekliyle hedefime ulaşabileceğimi umuyorum.

İlk önce, benim okulumuzdan ayrılma nedenim, sadece müdürünüzle aramızda senelerce süregelen husumetten dolayı değil, birkaç mesai arkadaşlarımın önemli katkısı da olduğunu üzülerek belirtmek istiyorum.

Mümkün olduğu kadar kısa ve özünü anlatmaya çalışacağım. Teferruatına girmek isteyenler Milliyet Blog ve Blogsot'daki yazılarımdan bilgi edinebilirler. Ekşi sözlüğü tavsiye etmiyorum çünkü orada Japonlar gibi stres atmak için ağzıma geleni söylüyorum… hatta burun, çene kırıyorum!…

Tam emeklilik işlemlerime başladığım sırada hakkımda açılan Soruşturma sonucu görev yerimin değiştirildiğini (sürgün edildiğimi) hiç kuşkusuz hepiniz biliyorsunuzdur.

Burada bilmediğinizi düşündüğüm konular hakkında açıklık getirmek istiyorum.

Soruşturma dört iddia üzerine açılmıştı:

1.İddia: "Öğrencilerle ilgilenmediği;"

2.İddia: "Mesai arkadaşlarıyla konuşmadığı;"

3.İddia: "06.09.2005 tarihinde Kurul toplantısına katılmadığı;"

4.İddia: "22.09.2005 tarihinde dersi olduğu halde okula gelmediği;"

Bu iddiaların soruşturulması için Müfettiş görevlendirildi.

Müfettiş, 11.11.2005 tarihinde başladığı soruşturmayı 16.01.2006 tarihinde tamamladığı çok sayfalı raporu dosya haline getirip "sahibine" teslim ediyor.

Yukarıda gördüğünüz dört iddianın soruşturulması 3 ay sürüyor?! Bir günde çözülmesi mümkün olan bir olayı bu kadar uzun sürdürülmesi öküz altında buzağı aramaktan başka bir şey değildir. Ne yazık ki muvaffak da olduklarını düşünüyorlar…

Raporun Tekliler bölümünde Müfettiş diyor ki:

2.İddia:“Mesai arkadaşları ile konuşmadığı.” <ı>İddiasının sübuta ermediğinden, ceza teklifine gerek olmadığının;

<ı>

3.İddia:“Çalışma takvimine göre önceden duyurulan 06.09.2005 tarihli sene başı öğretmenler toplantısına katılmadığı” <ı>iddiası ile ilgili olarak ceza teklifine gerek olmadığının;

<ı>

4.İddia:“22.09.2005 tarihinde dersi olduğu halde görevine gelmediği” <ı>iddiası sübuta ermediğinden ceza teklifine gerek olmadığının;

<ı>

Durum böyle iken Müfettiş ve "diğerleri", kalan tek:

1.İddia: "Öğrencilerle ilgilenmediği;" iddiasını mutlaka sübuta erdirme gayretine girerek, benim çalıştığım Atölyemle ilgisi olmayan birkaç öğretmenin ve en vahim olan: hiç derslerine girmediğim öğrencilerin olumsuz tanık ifadeleri (sonraki yazımda beraber inceleyeceğiz) alınarak bu tek iddiayı sübuta erdirterek iki adet ceza teklifinde bulunulmuş:

A) DİSİPLİN YÖNÜNDEN: “Öğrencilerle ilgilenmediği iddiası sübut bulunduğundan 657 S.D.M.K. un 125. maddesi C/a fıkrası hükmünce 1/8 oranında aylıktan kesim cezasının TECSİYESİNİN;

<ı>(Mahkeme, disiplin yönünden verilen bu CEZA işlemini İPTAL etti ve kesilen miktar yasal faiziyle birlikte hesabıma yatırılmıştır.)

B) İDARİ YÖNDEN: "5442 S.İ.İ. Kanun’u 8/c maddesi gereğince Öğretmenin görev yerinin değiştirilmesi;”

Gerekçesi, Raporun Tahlil ve Münakaşa bölümünde şöyle belirtilmiş:

“2001 yılından bu yana yukarıda açıklanan tavırlarını sürdüren 'Necip MESUT' un mevcut durumuyla okulun motor bölümü öğretmenleri arasında huzursuzluk ve gerginliklere neden olduğu; açıklanan durumundan dolayı 2004-2005 öğretim yılı 10-K Sınıf öğrencileriyle sorunlar yaşandığı; benzer olayların öğrenciler ve bölüm öğretmenleriyle yaşanmasının ihtimal dahilinde olduğu; ve bu durumun eğitim-öğretimi olumsuz etkileyeceği görüşü ile;

Öğretmenin 5442 S.İ.İ Kanun’u 8/c maddesi gereğince Necip MESUT'un öğretmenlik görevinden alınarak, durumuna uygun bir okula görevlendirilmesinin uygun olacağı;”

Burada sözü edilen ve ifadeleri alınan öğrencilerin 10/K sınıfı hakkında okuldan aldığım belgelerde:

1.10-K sınıf öğrencilerinin derslerine giren Öğretmenlerin listesinde: Benim adım YOK!

2.Benim Haftalık Ders Dağılım Çizelgemde: 10-K sınıfı YOK!

Konu ile yakından uzaktan ilgisi olmayan kişilerin tanık ifadeleri alınarak suç işleniyor ve bu hakikat görmemezlikten geliniyor?!

Bir Öğretmen derslerine girmediği öğrencilerle nasıl ve ne tür sorunlar yaşayabilir ki? Yoruma açık...

İşte bunları bilmenizi istemiştim uzun zamandır…

Gördüğünüz gibi o sizin ita amirinizin şikayet dilekçesinden alıntılarla düzenlenmiş olan iddiaları zaten Müfettiş sıfırlamış, yok saymış.

O zaman hangi gerekçeyle bana bu iki ağır ceza verilmiş, siz bari söyleyebilirmisiniz?

Beni tanıyan Öğretmen arkadaşlarıma soruyorum:

Kimlerle neler yaşamışız da bunlar, aramızda huzursuzluk ve gerginliklere neden olmuş ve ileride de yaşanmasının ihtimal dahilinde olduğundan bahsediliyor? Hak'la Hukuk'la ilgisi olmayan söylemler?!

Üstelik bütün bunlar Sicil notları çok iyi olan bir Öğretmene yakıştırılmış.

İşte sizin bilmediğiniz Sicil notlarım hakkında bilgiler:

Değerlendirme kriterleri: 1992 (kadroya alındığım yıl) 2005( soruşturmanın yürütüldüğü yıl)

1. Sorumluluk duygusu? Çok iyi 95/90 İyi 80/80

2. Görevine bağlılığı? Çok iyi 95/90 İyi 80/80

3. Mesleki bilgisi? Çok iyi 95/90 İyi 80/80

4. İntizam ve dikkati? Çok iyi 90/90 İyi 80/80

5. İşbirliği yapmak? Çok iyi 90/90 İyi 80/80

6. Tarafsızlığı? Çok iyi 90/90 Çok iyi 100/100

7. Disipline riayeti? Çok iyi 95/90 Orta 60/60

8. Tutum ve davranışı? Çok iyi 95/90 İyi 80/80

9. Çalışkanlığı ve kabiliyeti? Çok iyi 95/90 İyi 80/80

10.Yurtdışı görevi? — Orta 60/60

11.İnsan hakları? — Çok iyi 100/100

Not Ortalaması: Çok iyi 92 İyi 80

Son 14 yılın Not Ortalaması: — — İyi 86

2.Sicil Amirinin düşüncesi: <ı>Terfi eder <ı>Çok iyi dereceye sahiptir.

<ı>

<ı>Hatırlatma: 657 Sayılı DMK'na göre 0-60 arası verilen not yetersiz sayılmaktadır

Bu verilerin yok sayılması anlaşılır gibi değil! Siz ne diyorsunuz bu konuda?

Mektubumun diğer kısmlarında biraz da Tanık ifadelerinden ve ilişkilerimizden bahsedeceğim…

Görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum…

"Eğitimci" mertebesinde olan, sevgili Öğretmen arkadaşlarım, susmak ve ilgisizlik hiçbir şeye çare değildir!

Aktif olma durumunuza orantılı olarak ileride samimi itiraflarımı da sizinle paylaşmayı düşünüyorum… (Ortada İbretlik olaylar olduğu için…)

"Bilgi paylaştıkça çoğalır!"

…devamı olacak…

İrtibat, soru ve yardım için:

E-Posta Adres: msnpicen@hotmail.com

GSM: 0536 306 33 95

Emekli Öğretmen (Necip MESUT)

 
Toplam blog
: 32
: 785
Kayıt tarihi
: 17.10.08
 
 

Otuz altı yıl Eğitim sektöründe: Meslek Öğretmenliği ve Yöneticilik yaptıktan sonra 1.5 yıl önce ..