Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '17

 
Kategori
Kahvaltı
 

Acuka mısın? acıka mı?

Acuka mısın? acıka mı?
 

Akçakoca’da ki ilk günlerim idi. İlk ev arkadaşımın neden babaannesi ile yaşadığını sorgulamadığımız zamanlardı. Babaanne abaza idi. Bembeyaz tenli, boylu yapılı ve güçlü bir kadındı. Beni babaanne sıfatı ile öpen ve bu sıfat ile seslendiğim ilk insandır. Torunu ile dokularımız, ruhumuz, tarzlarımız hiçbir zaman uymadı. Keza ev arkadaşı olamadık.

2008 yılının Ekim ayında, Annemsiz uyandığım ilk sabah tattım acukayı.  Kızarmış bir ekmek üzerine sürerek sanki üzüntümü unutturacakmış gibi, sanki bir ilaçmış gibi yedirilmişti. Belki bu yüzden, belki de damak tadıma uygun olduğundan çok severim.

İlla ki kızarmış ekmek ile tüketmenize gerek yok, makarna sosu olarak da çok güzel oluyor. Hatta çok yapmış olursanız tavuklara bulayabilirsiniz. Mutfağa hakimseniz, elinizin altında durmasını her zaman isteyeceksiniz. Gelelim nasıl yapıldığına…

Malzemeler:

-5 yemek kaşığı domates & biber salçası (3 yemek kaşığı domates + 2 yemek kaşığı biber salçası)

-4- 5 diş sarımsak

-1 su bardağı dövülmüş ceviz (seviyorsanız daha çok koyabilirsiniz.)

-Yarım su bardağı ufalanmış ekmek içi (bayat ekmekleri atmıyorum, hepsini robottan çekip buzlukta bekletiyorum)

- ¼ su bardağı zeytinyağı

-Karabiber , kırmızı biber, kimyon, tuz (isteğe göre kuru fesleğen ve kekik +ben azıcık çemende ekliyorum)

İpucu: Salçaların kokusu çıkana kadar kısa süre, kısık ateşte kavurmalıyız. Bu esnada yakmamaya dikkat etmeliyiz. Yukarıdaki baharatlar benim sevdiğim ve kullandıklarım. Bunları çeşitlendirebilir, azaltabilirsiniz, tamamen size kalmış.

Nasıl Yapayım?

Kendimce bir usul geliştirdim. Yağ hariç, tüm malzemeleri robota atıyorum ve bir güzel çekiyorum. Zaten oldukça yoğun oluyor. Bu kıvam da benim damak zevkime az gelen ne varsa ekliyorum.

Sonra tavaya zeytinyağını döküp kısık ateşte bir güzel çeviriyorum. Yakmamaya özen gösteriyorum.

Eminim evinizdeki cam kavanozları saklıyorsunuzdur. Bunlardan birinin içerisine alarak üzerine azıcık zeytinyağı gezdirip kapağını kapatabilirsiniz ve buzdolabında uzunca süre saklayabilirsiniz.

İçerisinde katkı maddesi olmayan ve ambalajsız, kendi ürettiğimiz herşeyin bu dönemde değeri çok büyük.

Sağlıkla ve afiyetle kalınız :) 

 
Toplam blog
: 11
: 538
Kayıt tarihi
: 27.04.17
 
 

20 Mart 1990 doğumluyum. Bundan olsa gerek, baharları çok severim.  Gün doğmadan bilgisayar başın..