Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '13

 
Kategori
TV Programları
 

Adını Kalbime Yazdım / Dicle muradına erebilecek mi?

Adını Kalbime Yazdım / Dicle muradına erebilecek mi?
 

Show Tv.in Güneydoğu aşiret dizisi Adını Kalbime Yazdım dün akşam heyecan doluydu. Sevilen dizide Dicle her şeye rağmen muradına erebilecek mi? Reytinglerde her iki kategoride 7.ci olmuş. İzleyici tarafından sevildi.

Dicle hastanede ne tesadüf ki doktoru Leyla olur. Ömer Bey’in kendisini ziyarete geldiğini duyan Dicle, heyecandan sözlüm gelecek diye Dr. Leyla’yı odadan çabucak gönderir. Ama ağabeyi Halil ağa gelir, doktoru ile psikologa giderler. Halil, Dr. Leyla’nın elini öyle sıkar ki, bırakamaz. Leyla’nın hoşuna gider Halil’in hareketleri.

Ömer, Leyla ile karşılaşmadan Dicle’nin odasına girer. Dicle benim ile evlenmezsen kıyarım canı mı diye tehdit eder. Çıkışta Halil ağa ile karşılaşır. Aralarında sert tartışma geçer, Ömer Halil’in yakasına yapışır. Kanlı toprakları unut, Dicle ile evleneceğim yanıtını verir.

Ömer Kanlı Bahçeye gider, babasının mezarını ziyaret eder. Kardeşi Kadir yanına gelir.

Dicle, yardımcısı Binnaz’ı köyüne gönderir. Binnaz karakola gidip, iftira attığını söyler, şikayetini geri alır. Emin Ali’yi hapisten çıkartır. Çıkınca Binnaz’a hesap sorar. Binnaz Dicle istedi onun için yaptım der. Her şeyi anlatır. O ara ağzından kaçırır. Yarın akşam evleniyor. Emin Ali, “Ben onun için katil oluyordum” der. Uyanık Binnaz hemen anlar, Ömer’i sen vurdun der. Köyüne gitmez konağa döner. Bildiklerimi söylersem diyerek, Dicle’ye şantaj yapar.

Dr. Leyla, Dicle’yi pansuman için konağa gelir. Dicle yarın akşam mutlaka düğünüme bekliyorum diyerek davet eder. "Sevdiğinden vazgeçme" diyerek Leyla’ya nasihat eder. O ara Halil konağa gelir. Hoş geldin faslından sonra, Halil ağa Leyla’yı geri ben götüreyim diye ısrar eder. Dicle annesine “abim bizim doktora abayı yaktı ha” der. Çarşıya bırakılmasını ister. Ev aradığını söyler. Halil adamlarına talimat verir, oturulabilecek evlerin fotoğraflarını çekip göndermelerini ister.

Dr. Leyla Dicle’ye düğün hediyesi almak için dolaşmaktadır. Ömer’in çıktığı dükkana girer. Ömer ile an meselesi olsa da karşılaşmazlar.

Kureyşa ana oğlu Ömer'i çeker konuşur. Babasının yüzüğünü takması için verir. Ömer,”Ana ben sırf barış olsun diye evleniyorum duramam buralarda” der. Bu yüzük aşiret geleneği olsa gerek. Taşıyan aşiretin ağası oluyor tahminim.

Leyla, Ömer’i unutamaz. Arkadaşı Dr. Selin ile görüntülü konuşma yaparlar. Göz yaşlarını tutamaz. Selin “Sen aramalıydın” der. Telefona Ömer yazar, çeviremez, atar telefonu.

Kadir ağabeyi ile yemeğe gider. Yemekte “Değmen benim gamlı yaslı gönlüme” diye bir türkü tutturur. Ses Erkam Aydar’ ın kendi sesimi bilmem ama hayli yanık. Ömer, kardeşine “Bizimki belli de sen kimden ayrıldın da, böyle içli içli söyledin” der. Kadir, “Anam istedi Zilan’ la  evlendim, hiç aşık olmadım” der. Ömer “Bu gönül işerini ailece beceremiyoruz. Ben bir kere aşık oldum, onu da yüzüme gözüme bulaştırdım”. Der. İki kardeş dertleşirler.

Fidan Hanım ağa kızı Dicle’yi çeker konuşur. Kureyşa ana, Zilan’ı kendini ezdirme ben arkandayım diye nasihat eder.

Kız evi Pehlivanların Konağında, düğün için yemekler hazırlanır. Masalar, yer sofraları kurulur. Aynen bir Saray düğünü gibidir. Fidan Hanım ağa haber gönderir, Zilan’ ı ve annesini düğüne gelmesini istemez. Tam düğüne gidecekken Ömer ortalıktan kaybolur. Ömer' siz Pehlivanların konağına gelirler. Davullar çalar, tam bir düğün alayı.

Halil ağa huysuzluk yapar. “Damat gelip el öpmeden kızı vermeyiz” der.

Kadir’in karısı büyük gelin düğüne götürülmez, Zilan kahrolur. Dayanamaz düğüne gitmeye karar verir. Annesi Mecbure, kızını zor ikna eder.

Leyla, Dicle’nin sözlerinden etkilenmiş olacak ki; “Sakın sevdiğinden vazgeçme” , açar telefonunu Ömer’i arar. Ömer tanımadık numara olduğu için telefonunu açmaz.

Ömer son anda düğün alayına katılır. Halil altın kemeri kardeşi gelinin beline takar. Elini öptürmek için damat Ömer’e uzatır, Ömer öpmez, elini tutar. “Ben öpeceğim eli de, bükeceğim eli de iyi bilirim” Der. Gelini ata bindirler. Düğün meydanına gelirler. Tabancalar patlar ardı ardına. Ne kadar aşiret düğünü olsa da ben silahların atılmasını taraftar olmadım hiç. Töre anladık, son derece yanlış bir alışkanlık. Kaç canlar yanmıştır bu serseri kurşunlardan.

Sonra da masalarına otururlar, horonlar tepilir. Silahlar patlar da patlar, kalaşnikoflar seri atışlarıyla sanki savaş alanı. Hiç doğrusu böyle, aşiret düğünü görmedim. Dizi canlandırma olsa da çok yadırgadım, inanın seyretmek istemedim.

Ömer masada gelinin yanında yüzü gülmez. Dicle ters ters bakar Ömer'e. Emin Ali silahı elinde ve kalabalığın içindedir. Kadir kaybolur, Ömer merak eder, onu aramaya çıkar. Kadir’e karısı Zilan’ı sorar, istemedikleri için gelmedi dese de hemen karısını getirmesini ister. Kadir’e artık ben varım der.

Dr. Leyla yanına otelden tanıdığı kat görevlisi Ceylan ile düğüne gelirler. Halil ağa karşılar onları. Gelin Dicle’yi tebrik eder ve hediyesini verir. Leyla ile gelen Ceylan’ı telefon ile annesi arar. Annesi Halil ağanın dostudur. Pehlivanların düğünündeyiz deyince hemen geri gelmesini ister.

Dediğim oldu. Seken kurşun Ceylan’ın ensesine gelir ve hafif yaralanır. Kadir onu alır evine götür. Kadir bu Ceylan’ı sevmiştir.

Leyla da bekleyemez, damadı görmeden ayrılırken, Emin Ali tabancasını çeker, ateşler. Gelin Dicle Ömer diye bağırır, Ömer’ e sarılır. Ve sırtından kurşunlanır. Dr.Leyla Ömer haykırışını duymuş, kurşun sesine döner bakar. Burada bölüm sona erer. Haftaya göreceğiz Gelin Dicle öldü mü? Leyla Ömer’i görünce ne yapacak.

Dizi güzel seyredilir türden. Oyuncular başarılı. Midyat yöresi güzel, doğası, otantik yapısı ile konaklar harika, her şey kusursuz.

Serhan Yavaş (Ömer), İpek Karapınar (Leyla), Tolga Güleç (Halil), Meltem Miraloğlu (Dicle), Erkam Aydar (Kadir) ve Emel Göksu (Kureyşa) başlıca rollerde.

Seneryo: Şebnem Aksoy Açıkalın, Saim Umut Açıkalın. Yönetmen: Metin Balekoğlu. Yapımcı: Focus Film – Nilgün Sağyaşar.

İyi seyirler.

Saygılar, sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

mail : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: milliyet.com.tr/cansever

  

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..