Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '11

 
Kategori
Deneme
 

Adresini arayan mektup

Adresini arayan mektup
 

Sevgili kardeşim,

Seni kutluyorum, bak yine Allah'ın lutfuna mazhar oldun.

İnşallah sen de bu lutfa karşılık verirsin bu sefer...

Bak kardeşim,

Bu sefer ki seslenişim seni, Allah yolunda doğruya davet için...

Bütün alem seni iyi Müslüman olarak görüyor ya...

Bense Kur'an'a göre yanlışlar içinde görüyorum seni...

Seni gerçekten iyi Müslüman olarak değerlendirmek istiyorum ama Kur'an ölçülerine uymuyor senin yaşamın!

Yüce kitabımız Kur'an'da tarif edilen Müslüman'a benzemiyorsun sen!

Affeden değilsin.

Aldırmayan değilsin.

Sabreden değilsin.

Allah müslümanı yukarıdaki özellikleriyle tanımlıyor biliyor musun?

Sende bu özellikleri göremiyorum doğrusu!

Güzel düşünen,

Güzel söyleyen,

Güzel davranan da olup bunda ileriye gitmeyi gerçekleştiremiyorsun!

Sevgili kardeşim bunları söylüyorum diye sakın bana darılma iyi mi?

Birilerinin bunu söylemesi lazımdı sana, o da ben oldum işte!

Ben bunları senin daha iyi, hatta gerçek anlamda Müslüman olman için yazıyorum.

Allah kitabında "Mümin kimse mümin kimseye kötüşlüğü men ve iyiliği emreder" diyor. Benim yaptığım tamamen bu öğüt gereği işte! Beklerdim ki Diyanet İşleri başkanları söylesinlerdi bunları sana ama onlar ilgilenmiyorlarmış bu Kur'an hükmüyle!

Ve yine bir öğüdünde "İman edip hayra ve barışa yönelik işler yapanlar ve bunu başkalarına önerenlere ne mutlu" der Allah...

Benzer şekilde bir başka öğüdünde ise; "Yürüyüşüne dikkat et, mütevazı ol, alçak sesle konuş" demektedir.

Sorarım size, siz böyle misiniz?

Yine Hz. Muhammed (sav) "Müslüman gördüğü yanlışı; eliyle, olmazsa diliyle yine olmazsa, gönlüyle düzeltmelidir" der.

Ve yine o ulu kişi Müslümanlara; "Nefret ettirmeyiniz, sevdiriniz; kaçırıcı olmayın toplayıcı olun" der... Ben bunlara uygun davranmaya çalışıyorum.

Şimdi size bir şey söleyeceğim; tebdili kıyafet edin ve şöyle halkın arasına girin, bakın bakalım yükseklerde gözü olmayan kendi yağıyla kavrulmaya çalışan, mütedeyyin kimseler; senin, dinle ilgili tutum ve davranışların için ne söyleyecekler?

Sen kardeşim, senin kapından maddi manevi geçinmeye çalışanların sevgi gösterilerini, gerçek sevgi sanıyorsun! Ama yanlış kardeşim! Benden söylemesi... Ben şunu önereceğim sana; halis dost edinebildin mi bilmem, eğer varsa böyle bir dostun, ona sor bakalım seni nasıl görüyor?

Bugün için sevgili kardeşim yarı yarıya, şöyle böyle sevenin varsa, yarı yarıya da gerçek anlamda sevmeyenin var! Bu çok önemli işte! Allah indinde bu sayı çok büyük bir rakam doğrusu, hatalı sayılmak için!

Hoşça kal kardeşim, bilmem artık bugünlerde yağcılardan fısat bulup bu, "beni adem"in sözlerine kulak verecek misin?

Allah yolunda, gerçek anlamda iman edip; daima hayra ve barışa yönelik işler yacağın ve bunu başkalarına da öğütleyeceğin günleri sabırla bekliyorum, kardeşim!


Not:Fotoğraf, Anjelike dudaklı balık 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..