Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '13

 
Kategori
Ramazan
 

Affet Bizi Ey Ramazan

Ramazan ayının 27. günü ve gecesi değil henüz 17. günüydü! Kadir gecesi bu ay da saklı biliyorsunuz. Ve ekseriya 27. gecesinde Ramazan sanki başka yörüngeye girer. Kadir gecesi Ramazan ayında saklıdır Birinde de olabilir otuzunda da! Bu böyle bilinmeli. Ne biliyorsunuz belki bu gecedir. Efendimiz son 10 gününde arayın diyor. Demek ki genel de son on günlere isabet ediyor. Neyse konuma geçeyim, öyküme. Oruç hakkında idi:))
 
17. günüydü Ramazan ayının. Son zamanlarda insanlar askıya asar olmuşlardı oruc'u! İki genç bir duvar dibinde sigaralarını keyifle tüttürüyorlardı. Biri 17 yaşında bir 19... Birinin adı Ramazan birinin ki Kadir'di, olsun diyelim. Yanlarına 50 yaşlarında görünen bir adam yanaştı. Saçları beyazlamış ve ince- zayıf bir adam. 
- Gençler yanınızda bana da yer var mı dedi.
- Tabi buyur baba dediler...
 
Güneş en yakıcı zamanındaydı. Sapsarıydı mübarek, mübarek Ramazan'da...
 
- Sanırım oruçlu değilsiniz ama dedi adam bu gençliğiniz bir daha gelmez... Oruç mideye, vücuda çok faydalıdır. İslamın 5 emrinden biridir. 
 
Gençlerin canı sıkılır gibi olmuştu. Şimdi vaaz dinleme zamanımıydı. İki keyifle sigara tüttürüyorlardı... Adam ilgiyle kendisini dinler gibi görünen gençlere konuşmaya devam ediyordu.
 
- Elbette orucun zorluğu var. Şu güneş tepemizde sanki. Susuzluk, yemeden içmeden bu yaz günlerinde duruluyor. Ama kolaylığı da var. Çok faydasını görüyor insanlar... Bakın gençler oruç tutmuyor olabilirsiniz. Ama etrafınızda oruçlular var. Yani kimse görmeyen yerde içseniz sigaralarınızı. Böyle şeylere dikkat etmeliyiz değil mi...
- Haklısın baba dediler, yaptık bi cahillik işte...
 
Bir tanesi hemen sigarasını söndürdü... Ayağıyla çiğnedi...
 
- Eskiden buna çok dikkat ederlerdi, şimdi her yer beynamazlarla doldu... Bende dahil. Bana sigara ikram etmeyecek misiniz?
-???****
- Bu sabah kalkamadım da!
- Desene amca. Bir Marlboro uzattı genç...
- Ah keşke Maltepe içseydiniz dedi adam. Maltepe içen de pek kalmadı artık... Ne buluyorsak şu yabancı tütünlerde... Ben sigaramı şu tenha yerde yakayım... Şu ilerdeki ağaç dibi uygun...
- İnsanlar görmese de Allah görecek baba. Yani...
- Ya, umarım görmezden gelir:)) Oruç tutmak çok zor evlatlarım, çok zor... 
- Aslında zor değil baba be. İnsanlar kendisini kandırıyor. İnsanlar 200'lü. Benim ninem var 90 yaşında bir gün bırakmadı. Üstelik çalışıyor gece- gündüz demeden. Şimdikiler yatarak oruç tutacaklar, onuda tutmuyorlar. 
 
Adı Ramazan olan sözü aldı... 
-Ulan bi cigara içeelim dedik boğazıma tıkadınız bire. Dinime küfreden bari müslüman olsa! Amca git nerede içiyosan iç cigaranı... Tutmuyorum işte var mı!
- Sizin bu tutmamanız neden biliyor musunuz...
-Nedenmiş...
- Tutanların adam gibi tutmadıkalrından! Dedi çekti gitti adam ilerideki ağaç dibine...
***
Bu yazdıklarım gerçek kişilerle alakası yoktur, düzmecedir. Şu da bir gerçek ki Oruç tutup 5 vakit namazını eda etmeyen nice müslümanlar var. Sahura kalkmayı ihmal etmeyen ve sabah namazı okunacağı vakit yedik- içtikten sonra uyumaya yatan niceleri var. Orucumuz acaba eksik mi oluyor diye düşünmeyen niceleri... Evet orucumuzu da tam tutamadık. Affet bizi ey affetmeyi çok seven...
 
Ha ihmal etmediğimiz 20 rekat her gece kıldığımız Teravihler belki de bir sabah namazı yapmıyordur. Benden hatırlatma! Kılmayın demiyorum ama sabah namazını da kılmayı ihmal etmeden!
 
31.07.201.
(Temmuz sıcağının son yazısı)
***
Oruçlu değildim ve Çay içiyordum şu an!
Bilmediği bir dükkandaydı... Sahibinin ne satttığını bile bilmiyordu... Dükkandan çıktığında elinde çiçekli bir dal vardı. Satın mı almıştı, zorla mı almıştı bilmiyordu...
Ezan okundu. Bu sabah oruçlu değildi. Gördüğü rüyanın etkisindeydi. Rüyasında bir ara yanıbaşına kadar sokulan köpekler de gördü. Köpek ne demekti rüya tabirinde!
Sabah oldu. Her zamanki vakitte kalktı işine gitti. Rüyasında daha başka neler gördüyse etkisinden kolay çıkamadı... İki gün oruç tutmuştu adam. Birinci günün iftar saatlerinde başı çatlıyordu... Çaysızlıktanmı, uykusuzluktan mı, kitap okumaktan mı bilmiyordu. Oruçtan mı yememesi, içmemesinden mi... Ama evde 80'lik nineleri de oruç tutuyordu. Ve turp gibiydiler... İşyerinde iki kişi oruç tutuyordular. Ve bugün ortak karar alıp oruç tutmamışlardı. İçi huzursuzdu ama şu çay da çok şahane...!
Kendi kendisine şu itirafı yaptı. Bazıları 30 günde bir gün oruç tutmamazlık yapmıyordu. (80'lik) Nineleri mesela. Bazılarıda 30 günde bir gün bile oruç tutmuyordu... Tabi isteyen tutar, isteyen tutmaz... Ve ben 30'luk adam. Kalkmamıştım sahura bu sabah bilerek...
Dün gece iki kızım bile kalkmıştı oysa... Biri bir yaşında değil... Biri 2 yaşında!
Oruç ne güzel ibadettir bilene. Günahlara settir... Şeytan bağlanır derler... Tabi iki ayaklı olanları bağlanmazmış...
Herkes müslüman olur bu ay da...
5 Vakit namaz tam zamanında kılınır...
20 rekat teravih mühimdir... Sabah namazında camiler boştur ama teravih öyle mi? 2 rekata hayır diyenler 20 rekata itiraz etmez... Halbuki biri farzdır.
Rüyada uyanmalıydı... Gerçek hayata dönmeliydi... Çıkmalıydı rüyanın etkisinden... Kafasında gördüğü rüyadaki hayatla yaşamamalıydı... Köpekler az kalsın ısıracaktı rüyasında onu, ama ısırmamışlardı işte. Ne demek istiyordu rüyası...
Aman rüya işte dedi... Elinde çiçekleri açmış fidan? Sahibinden satın almamıştı hatırlıyordu. Elinde fidanla çıkmıştı dükkandan ama... Aman rüya işte...
Ya bu hayatta bir rüyaysa... Gerçek hayat burası değilse. Öldükten sonra yaşamaya başlayacaksa. Bu susuzluk, bu açlık gerçek susuzluk - açlık değilse.
Cehenneme koşa koşa gittiğimin farkında değildim. Cennete koşa koşa gitmek varken... Daha çok sevap işlemeliyim, daha az günaha düşmeliyim... İbadet'in 'İ' sinden başlamalıyım... 30 yaşım geçti yarın diye diye. Ve 35 yaşıma hatta yarına bile çıkacağımı bilmiyorum...
Uyan!
***
Yatma vakti gelmişti tam da. Tam da gece 2'ydi saat. Tam da uykunun en güzel yeri...
***
Yarın sahura kalkacağım ve oruca niyetleneceğim. Uyan diyen sese kulak vereceğim. Niyet edeceğim bugünkü Ramazan orucumu tutmaya diye.
***
Çay?
Su- açlık mühim değil... Çay?
***
Çayımızın kıymetini de öğrenmiştim bu Ramazan'da ilk... İlk 2 günde hem de... Şimdi şuan çayımı yudumluyorum keyifle. Yanımda çalışan arkadaşlarda yiyip- içiyor! Oruçsuzuz. Allah'îm affet tutamadım ben bugün Oruç. Bu can sıkıntısını da al benden. Gece köpekler ısırdı, ısırıyordu zaten... Bazıları gibi 30 günde 1 oruç bile tutmamazlık yapmıyorum ya!
Gaipten bir ses çalınıyordu kulağıma. Ve iç sıkıntım daha da artıyordu?
'Seneye Ramazan'a çıkacağına emin misin'
'Bağışlanmak isteyen, rahmet isteyen, af isteyen, cennet isteyen GELSİN. Ramazan sağanak yağan bir yağmura benzer. Bazılarına ondan tek damla bile düşmüyorsa suç kimin. Bunları düşündüm içimden geçenleri yazdım.
'Şüphesiz her nefis ölümü tadacaktır'
Ramazan Ayı kadrini- kıymetini idrak edemediğimizden gafletle geçiyor. Bilebilsek bu ayda sevapların 'Kaf Dağı'na bile sığmadığını!
Bilebilsek ne büyük kazançta ya da zararda olduğumuzu!
 
11.07.2013   
Mübarek Ramazan ayının bugün 3. günüydü... Belki de henüz kaçırdığım birşey yoktur...!
 
 
***
Var ve yok...!
 
Ramazan Ayına bir adım kaldı... Bu akşam ilk teravihlerini kılan kılacak. Yeni bir başlangıç için bu ay fırsat ayıdır. Büyük bir değişime hazır mısın? Var mısın, Yok musun... 
Yenilmek mi istiyorsun kendine, yenilenmek mi istiyorsun... Unutma hayatın A- B ve C şıkları vardır! Hangi şık sana uyarsa o şıktan git! Hangi yolda yürümek istiyorsan o yoldan git. Ama yol hep ikiye ayrılır...
1- Bugün 'Var' olduğumuzun farkında olan kaç kişi var...
A: Sen farkında mısın var olduğunun.
B: Etrafındakiler farkında mı?
C: Ya ailen. Seni adam yerine koyuyorlar mı mesela.
***
2- Bu dakikaya kadar 'Var' olmak için ne yaptın.
A: Bir ağaç diktin mi en basitinden,
B: Bir Gönüle girdin mi, bir gönülde taht kurabildin mi.
C: Geçmiş içini bırakalım gelecek için ne yaptın...
***
3- ' Var' olmak için mi Varsın.
A: Sıradan birisin.
B: Ye, iç, s..ç...
C: Bir b...a yaramaz mısın aslında. Var olmak için mi varsın...
***
4- Var'lığını hiç düşündün mü?
A: Bugüne kadar kaç kez düşündün sahi?
B: En evvelini düşündün mü?
C: Ya sonrasını...
***
5- Her Var olan Yok oluyor mu?
A: Ne de olsa öleceğim mi diyorsun...
B: Öldükten sonra da sadece toprak mı olacaksın...
C: Şu bastığın toprak, öyle mi?
***
6- Var olan ne yapmalı...
A: Gece- gündüz demeden ibadet mi yapayım...
B: Yemeden - içmeden kesilip oruç mu tutayım...
C: Ne yapayım...
***
7- Var mı bildiğin bir çıkış Yolu?
A: Var,
B: Yok...
C: Kendin bul çıkışı bana ne soruyorsun...?
***
8- Varlığın?
A: Türk varlığına armağan olsun...
B: Kim verdiyse teşekkürler...
C: Var olmayı ben mi istedim?
***
9- Var mısın, Yok musun?
A: Varım...
B: Yokum...
C: Seyirciye sorsak mı?
***
10- Var ama Yok'un İçinde misin?
A:Hepsi,
B: Hiçbiri,
C: Cevap vermek istemiyorum...
Bu muhabbet uzar da gider... Benim asıl sorum neydi biliyor musunuz. Neden insan gibi yaşayamıyoruz. Neden bu kavgalar... Dünyanın nesini pay edemiyoruz... Yeri geliyor niye kan döküyoruz... Neden hayvanların seviyesine iniyoruz... Poliste haklı, çapulcular da haklı, Başbakan'da haklı, Kılıçdaroğlu'da, TV haklı, yandaş medya haklı, Yandaş olmayan medya haklı... Suçlu haklı, hakim haklı... Var mısınız sadece 'Haksız benim' demeye... Dünyaya geldik bir kere... Abalıya vurma bana vur demeye? Yok musun ' Sende haklısın'... Haklıyız hepimiz...
En iyisi cennete gitmek isteyen haketsin...
Cehenneme gitmek isteyen varsa orası ucuz, hatta 'bedava'
Sesli düşünmenin tam zamanıdır şimdi ey 'SESSİZ ADAM'
Yol bitti... Geldik erenlerden yana...
11- Bugün: 02.07.2013 
A: Bugünü dolu dolu yaşa.
B: Yarın için bir fidan dik...!
C: Herkes başını elinin içine alsın...
Aslında hepimiz varız, ama hepimizin varlığı kendisine!!!
 
Toplam blog
: 47
: 2142
Kayıt tarihi
: 14.02.11
 
 

Adım İbrahim. 05.02.1983 yılında doğdum. Ve hala yaşıyorum! Burada ilkin Sevgi Yazıları diye yazm..