Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Ah gençlik yılları

Ah gençlik yılları
 

Özgürlük


Ah gençlik yılları ah. Bu cümle neredeyse orta yaşa yaklaşmış her insanın kullandığı bir cümledir. İç çekilerek bir çok sohbet ortamında hem fikir olarak dökülür dudaklarımızdan. Yaşlanmanın verdiği garip duygularla söylenir denir.

Dün gece bunu düşünürken, bu cümlenin yaşlanmakla alakalı olmadığını fark ettim. Bu tamamen özgürlüğün ve her şeyin bol kepçe verildiği dönemin bitmesinin nedeniydi. Yaşlanarak kaybettiğimiz gençliğimiz değildi çünkü. Sınırsızca yaşanan özgürlüklerimizdi.

Karşılıksız yaşanan aşklar, heyecanlar, ebeveynlerin sınırsız sevgi seli. Düşünsenize, her anınızda elinizde acı çeke çeke bile olsa yaşanan aşklar vardır. Sadece bu dönemde yaşanabilen duygular . Sonra heyecanlar. Neden yaptığınızın sorgulanmadığı bir sürü delilik. Gençsiniz çünkü. Yaparsınız. Aşık olursunuz. Aldatır yada aldatılırsınız. Geç kalırsınız. Kaçamaklar yaşarsınız. Okuldan, kurstan kaçarak Ne tatlıdır o kaçamaklar. Anne, babanızın karşısında bağıra çağıra ağlarsınız. Ayıp değildir. Hata yapabilirsiniz. Düzeltmenize yardım edecekler vardır. Gençliktir sebep ne de olsa.

Sonra büyürsünüz. Sorumluluk denen olgu biner sırtınıza. Yapılan hatalar yara açmaya başlayacaktır. Özgür değilsinizdir. İstediğiniz gibi davranamazsınız. Aşklar biter. Evet seveceksinizdir. Ama kör kütük aşk yoktur. Kapısında sabahlara kadar bekleyemesiniz aşkınızın. Yakışıksız kalacaktır. Hem beklentiler de vardır aşklarda bundan böyle. Yarın ne olacak sorulmaya başlar. Gizli ağlarsınız. Ayıp gelir ailenize bile ağlamanız. Kaçamak da yoktur. İşe geç kalamazsınız. Eve de. Çünkü sonuçta yaşanacak sadece kısa bir fırçalama değildir. Hasar bırakır sonuçları. Düzeltmenin bazen mümkün olmayacağı sonuçlar. Önlem alarak yaşamalısınızdır. İçinizden geldiği gibi yaşarsanız sorumsuzluk yapıştırılır kimliğinize her taraftan.

Otuzlu yaşlarımdayım şuan. Yaşlanmadım. Kırkından sonrada yaşlanmadım diyeceğim belki. Ama ah gençlik diyorum bende. Özgürlüğün yirmili yaşlarımdan sonra bittiğini anladım dün gece.

 
Toplam blog
: 11
: 476
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Yazmaktan, anlatmaktan, konuşmaktan yanayım. Kendimce de yazıyorum işte.  Almış olduğum muhabebe ..