Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '11

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Ahtapot

Ahtapot
 

Dün akşam BÜLBÜLÜ ÖLDÜRELİM adlı yapıtını okudum Burhan Günel 'in. İşte tam da bugün Facebook 'da bir yorumla Burhan Günel dostumuza ulaşayım derken, tam da yorumu yarılamışken aldım haberi. İyi insan sözü edilince gelendir derler ya, öyle bir şey oldu.

30 Mart çarşamba günü Bakırköy İlçe Halk Kütüphenesi'nde saat 14.00'de Burhan GÜNEL söyleşisi olacakmış. 47. Kütüphane Haftası nedeniyle yapılacak olan bu söyleşi roman yazma konusunda olup, sonrasında Burhan Günel merakla beklediğim AHTAPOT adlı yeni romanını imzalayacakmış.

Not. Ankara'daki etkinlik ise resimdeki afişte. 9 Nisan'da Kurgu Kültür Merkezi'nde...

30 Mart 2011, Saat: 14:00
Söyleşi ve İmza Günü.
– abm yayınevi yazarı Burhan GÜNEL
Yer:Bakırköy İlçe Halk Kütüphanesi Konferans Salonu

Daha sonra perşembe günü de Burhan Günel Edirne'de seslenecek okurlara ve gençlere

31 Mart 2011, Saat:14:00
Panel: Gençliğin Bakışıyla Roman ve Öyküye Yeni Yaklaşımlar
– abm yayınevi yazarları, Burhan GÜNEL ve Mustafa BALEL’in katılımlarıyla
Yöneten: Yrd.Doç.Dr.Rıfat GÜRGENDERELİ
Yer:Trakya Üniversitesi Merkez Kütüphanesi Konferans Salonu

Son günlerde yeni yapıtı AHTAPOT 'un yayımlanmasını bekliyorum merak ve heyecanla.

"Bedeli ağır ödenmiş romanlarımdan biridir bu da. Hayatımın 1971'den sonraki dönemini belirleyen ve son aşamasında üç yıldır yaşamakta olduğum sürece zemin oluşturan olayların, ortamın anlatımı. Kendimi anlatmadım, başkalarını anlatmayı yeğledim ama ben de bu romanın konuk oyuncusuyum yazarı olmamın yanı sıra.." diye kitapla ilgili ip uçlarını da vermişti Burhan Günel facebook mesajlarında.

Dünyalar benim oldu Çarşamba toplantısını duyunca. Ahtapot romanı sanırım Çarşamba günü merhaba diyecek anlaşılan okurlara. Toplantıya katılacağım. abm ( Acar Bilgi Merkezi ) Yayıncılık' tan çıkacak olan AHTAPOT yapıtından da okuduktan sonra söz etmek isterim. Belki de bir söyleşi yapabiliriz Günel'le AHTAPOT'la ilgili olarak.

Bu durumda dün akşam yeniden okuduğum Bülbülü Öldürelim adlı yapıta dönelim isterseniz.

Bilirsiniz bazı kitaplar vardır. Okursunuz, yine okursunuz, tekrar okursunuz. Değerli edebiyatçımız Burhan Günel'in BÜLBÜLÜ ÖLDÜRELİM adlı yapıtını kaçıncı okuyuşum bilemem? Dün akşam yine aradım, bulunca özlemle açtım kitabı ve heyecanla okumaya başladım. Öykülerin dünyasında savruldum, özenle seçilmiş nakışlı sözcüklere tutunarak, aralanan kapılardan süzülüp, kahramanların bilinçaltlarının koridorlarında gezindim. Sonuna değin ilk günkü merakımla kendini okutan bu öyküler mükemmeldi. Brecht tarzı öyküler diyebilir miyim diye düşündüm. Yazılanların benzerini yaşamış da olsanız asla özdeşleşemediğiniz ve belli bir mesafeden bakarken, olayın sonunun vurucu darbesiyle her seferinde başka bir noktadan vurup , sersemleten mükemmel öyküler.

Yazan ile yazarlık, popüler olanla has edebiyat farkı burada, dilde, seçilen sözcüklerde ve estetik sanatının maharetle kullanımında. Okuyun derim Bilbülü Öldürelim 'i.
Başta sona okumanın verdiği rehavetle, öykülerin o hiç silinmeyen tadı belleğimde tazecikken daldım uykulara. Sanmayınız ki öyküler pembedir. Aksine koyu grilikler, yani yaşamın içinden çıkan, acılar ve trajediler böylesine anlatılabilir, sanatla.

Burhan Günel bir anlatım ustası. Yeni yazmaya başlayanların kendisinden, söyleşilerinden, kitaplarından çok kazanımları olacağını düşündüğüm bir usta edebiyatçımız., üstelik 41. ci sanat yılını kutlamanın erincini yaşıyor. 30 Mart'ta İstanbul Bakırköy İlçe Halk Kütüphanesi 'ndeki söyleşiyi kaçırmayın diyeceğim. ezgiumut 29 Mart 2011

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..