Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '18

 
Kategori
Eğitim
 

Al Beni Kollarına

Al Beni Kollarına
 

Salih Arıkan


Yahu bu mübarek günde böyle bir başlık atılır mı yazıyı okuyun farklı bir konuyla buluşacaksınız. Yazıyı okutan birazda başlık değil midir

İlimizin birinde özel eğitim kurumu engelli öğrencilerle engelsiz öğrencilere kart göndererek engelsiz arkadaşım olur musun diye bir çalışma başlatmış. Aslında güzel ama yaklaşım tarzı engelli öğrenciler ilgiye muhtaç. Bu muhtaçlık yaklaşımı üstenci bir yaklaşım. Yahu kimin sevgiye ilgiye ihtiyacı yok

Sinan Özen şarkısında bir sevgilim olsa fenamı olur diyor. Ben de bir helalim olsa fenamı olur diye değiştireyim. Ama bu sevgi ilgi serbest piyasa sen engelliyi muhtaç olarak görürsen eşit bir ilişki geliştiremezsin. Şarkıda diyor ya Orhan baba isterdim ki kahramanın olayım Allah aşkına baston kullanmayan ve başkalarının kolunda gezen erkekten kahraman olur mu ne olur muhtaçlık algısı güçlenir. İlgiye sevgiye muhtaç olarak gösterirsen ancak acıyarak bakar insanlar. Dur şu zavallıların gönlünü hoş edeyim diye düşünür.

Eskiden farklı etkinliklerde dans etmeyi severdim. Bir gün bir etkinlikte arkadaşıma birini ayarla dans edeyim dedim. Cahillik işte çıktık kızla piste hem dans ediyor hem de sohbet ediyoruz. Kız demez mi sizi mutlu etmek çok güzel. Başka şeylerde yazardım da yazamıyorum işte bize bakış açıları bu biz muhtaç değiliz. Çok şükür her işimizi kendimiz yaparız gel de anlat. Gerçi yemek yerken ağzınızı nasıl buluyorsunuz diyenler varsa köprüler kurmak kolay değil. Daha toplumla engelliler arasında bir köprü kurulmadı. Bu köprüler kurulmadan asla özel sektörde total engellilerin istihdamını artıramazsınız engelli komşu engelli eş arkadaş istemeyen bir topluma engelli çalışan kabul edilebilir gelmez. gitme sana muhtacım eşliğinde bu yazıyı okusa biri amma ağlar ha engelli haberlerinin sunuluş biçimiylede ilgilenmeye devam yani hayrolsun biz imtihandayız

Rabbimizden gelene itirazımız yok hoştur bana senden gelen ya gonca gül yada kefen kahrında hoş lütfunda hoş farklılıkların zenginlik olarak kabul edildiği kimsenin dışlanıp ötekileştirmediği mutlu huzurlu günler dilerim.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..