Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Aldanma

Sanal alem insanı da sanallaştırıyor. Artık doğallığın tadı kalmadı galiba. Yediklerimiz hormonlu, giydiklerimiz yapay. Hatta ve hatta doğal hayatımız bile artık doğallığından çıkmak üzere. Sevgilerimiz, üzüntülerimiz, kederlerimiz, dostluklarımız bile sanal. Kendim, izi yüz yüze gelsek herhalde bu kadar rahat anlatamazdık.

Duygularımızı bu kadar rahat paylaşamazdık. Hatta yan yana bile gelsek tanışıp bir şeyler konuşamazdık. Kaçardık birbirlerimizden. Arkadaş edinmek gerçek hayatta bu kadar kolay olmaz. Dostluklar ve sevgiler bu kadar kolay elde edilmez. Teşekkürler bile gerçek hayatta az edilirken sanal alemde rahatlıkla edilir hale geldi.

Artık eli klavye tutan bir şeyler yazıp insanlarla dostluklar kurup iletişim içine giriyor. Utangaçlık ya da saflık artık eskide kaldı. Öyle doğal duygular kalmadı. Yazıyorum çünkü kendimi artık rahatça ifade edebiliyorum. Kızdığım ya da sevdiğim şeyler hakkında yazılar yazıp bunları tüm insanlarla paylaşabiliyorum.

İletişimin hızına artık insanoğlu yetişemez oldu. Şurda bir çok kez yazılar yazdım ama nedense hiç biri yayınlanmadı. Ya kısa bulundu yada kişisel. Oysa bütün yazdıklarımız bizim kişisel duygularımız değilmidir. İster genel konular olsun ister kendi iç dünyamız olsun. Şu yazılanların hepside insanlığın ortak duygularıdır doğrumu ama. Ben yine de yazıyorum. Yazmaya da devam edeceğim. Çünkü iletişimiz gerisinde kalmak istemiyorum ve bir gün düşüncelerimi herkesle paylaşacağım.

Bu yolda çeşitli arkadaşlıklarım da olabilir. Onlarla çeşitli konularda yazışabilirim bile. Fakat şunu hiç unutmayacağım sanal alem gerçek dünya değildir. Bütün yaşadıklarım gerçek olmayabilir. Paylaşılanlar doğru da olsa bu doğrular insanları yanıltabilir. Kendim için demiyorum. Ben kendimden eminim ve hiç bir sorunum yok ama. Hergün gazetelerde onlarcasını okuyoruz.

Doğallık insanın tabiatında var. Sevgi kadar aşk kadar ya da nefret kadar içine işlemiştir. Bunları yaşamak ve yaşatmak birileri ile paylaşmak işin gereğidir. Zaman her güzelliği ortaya çıkarmaktadır. Bir gün olacaktır elbet sevgili. Bir gün elbet. Fakat bunun için hayatın gerçeği gerekir. Sanal alemin aşkları ise çoğu yalan ya da hatalı. Bir kandırmacadır burası. Aldanmak işte burda bu kadar doğaldır.

Sanal alem aramıza gireli doğal hiçbir duygumuz kalmadı. Ruhumuz bile sanal alemde yaşıyor. Orda yatıyor ve ordan gelecek haberleri bekliyoruz. Aldanmayın ki kendinizi kaybetmeyin. Sanallık artık yaşamdan bir parçadır.
 
Toplam blog
: 196
: 493
Kayıt tarihi
: 28.06.07
 
 

Doğayı seviyorum. Onun içinde yaşamayı ve güzelliklerini tatmayı seviyorum. Yaşamayı ve hatta ölü..