Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Alkollü araba kullanmak serbest

Ülkemizde alkollü araba kullanmak yasak değil. Eskiden de serbestti, şimdi de...
Renkli haberler sunmaktan hoşlanan televizyonlarımız hemen hemen her akşam alkollü sürücü görüntü ve sohbetleriyle haberlerini süslerler. Bu görüntülere hep beraber güleriz. Oysa bu durum "ağlanacak halimize gülmektir". Ülkemizde alkollü araba kullanımı korkunç boyutlardadır. Bir Cumartesi gecesi veya Pazar akşamı yollarda "ciddi" bir alkol denetimi yapılsa özellikle bazı yollarda alkolsüz sürücü bulmanın ne kadar zor olduğu görülür.

Büyük şehirlerimizde belli bölgelerde yoğunlaşmış olan eğlence yerleri ve içkili lokantalar belli saatlerden sonra trafiğe yoğun bir şekilde alkollü sürücü gönderiyor. Buna şehir dışındaki piknik alanlarını da eklersek tatil günlerinin akşamları ve geceleri yollarımız alkollü sürücü akınına uğruyor.

Çok yoğun ve gerçek bir alkol denetimi gereklidir. Bu denetim kaynağında yapılmalıdır. İçkili lokantaların yoğun bulunduğu bölgelerde ana yollara çıkış noktalarının tümü tutularak denetim yapılmalıdır. Bu durumdan rahatsız olacak bu yerlerin işletmecileri gerekli önlemleri almaya çalışacaklardır. Buna olanak verilmemesi için çifte denetim uygulaması getirilmelidir. Yani denetim noktalarının ilerisindeki bir başka noktada ikinci bir denetim, ilk denetlemeyi yapanlar için oluşturulmalı ve görevini ihmal edenler acilen meslekten uzaklaştırılmalıdır.

Ülkemizde arabası olanların taksiye binmeleri ayıp sayıldığı için alkollü de olsa insanlarımızı direksiyondan ayırmak çok zor olacaktır, ancak bunu başarmak zorundayız. Alkollü araba kullanmayı caydıracak yasal düzenlemeler hemen yapılmalıdır. İlk alkollü araba kullanışta da ağır yaptırımlar (en az beş yıl sürücü belgesi iptali) ikinci alkollü araba kullanımında kesin çözümler (yaşam boyu sürücü belgesi iptali), trafikte çifte denetim ve trafik denetimlerinde görevlerini yapmayanlar için ağır yaptırımlar getirecek yasal düzenlemeleri bekliyoruz.

İnsan yaşamı herşeyden daha değerlidir. Yasalar insanların yararı içindir.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..