Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '17

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Amerika 'nın Yıldızı Los Angeles 'da Öğrenci Olmak

Amerika 'nın Yıldızı Los Angeles 'da Öğrenci Olmak
 

Öncelikle herkese merhaba diyerek başlamak istiyorum. Uzun bir aradan sonra tekrar sizlerle buluşuyorum.

Uzun bir ara verdim çünkü Amerika'ya yerleştim ve böylece Amerika sevdası ile yananlara çok faydalı olarak bilgiler vermeye başlayağım.

İlk olarak Amerika'da öğrenci olma başlığı ile ilerleyeceğim. İlk şehir ise Los Angeles yani melekler şehri.

Kim bu şehre melekler şehri demişse onun ile çok tanışmak isterdim.Şehir resmen bizim Kadıköy kadar bile hareketli ve işlek değil. Sokakta insan bulmanız nerdeyse imkansız. Arabanız yoksa bu şehirde bir hiçsiniz çünkü toplu ulaşım çok ama çok kötü. Şehirde konut ve kira fiyatları oldukça pahalı. Yani şöyle bir örnek vermem gerekirse, 1000 USD'ye ancak bir oda kiralayabilrisiniz. Mutfak ve tuvaleti ise diğer oda arkadaşlarınız ile paylaşacaksınız. Malum bu paraya Türkiye'de havuzlu villa bile bulmanız mümkün.

Eğitim sistemi çok da ahım şahım değil ve çok pahalı. İngilizce dil eğitimi almak için Los Angeles'a gideceğim diyorsanız paranızı çöpe atıyorsunuz demektir. Şehirn hemen hemen yarısı İspanyolca konuşuyor ve insanlar söylendiği gibi pekde konuşma ve arkadaş olma canlısı değil.Çünkü kimse kimseye güvenmiyor. Maalesef herşey sex odaklı. Siz arkadaş olmak istiyorum diyorsunuz o sex yapalım diyor. Hemen sevinmeyin! Çünkü sex yapayım derken hastalık kapsa şansınız %50. Şehirde her 5 kişiden 2 'si aidsli ve diğer cinsel hastalıklar taşıyor.İngilizce dersi veren öğretmenler bile yerli değil çoğu ya asyalı yada eski göçmen. Eğitim sistemi deden kalma usulde. Pratik yapma şansınız çok düşük. Normal olarak üniversiteler ise çok pahalı ve rakabet çok yoğun.

Aman giderim kaçak çalışırım filan diyorsanız avucunuzu yalarsınız malum meksikalılar her yerde. Olaki iş buldunuz kaçak olduğunuz için patronlar kafasına göre parasınızı kesiyor ve sizi enayi yerine koyuyor. Şöyle bir örnek vereyim burada 1 saat çalışma ücreti 10 USD.Arkadaşım bir kioskta 1 ay çalışıp 800 usd hak ettmişti ödeme zamanı patronu 400 usd verdi ve işler kesattı bu ay deyip geçmiş. Arkadaşım ağzını bile açamadı.

Şehirin en güzel yanı sürekli yaz. Kış bu şehre uğramıyor. Caddeler çok geniş ve ferah. Kalabalık sizi bunaltamıyor çünkü şehir oldukça yayvan şekilde kurulmuş.Cafelerde veya mekanlarda yer bulabilir miyim korkusu yok çünkü mutlaka yer buluyorsunuz. Organik ürünler Türkiye ile kıyas bile olmaz hem çok ucuz hemde çok yaygın.

Alkol ise neredeyse bedava...Okyanusta denize girebiliyorunuz ve her an bir ünlü görme şansınız çok yüksek.

Bence amerika rüyasına çok kapılmadan önce bir araştırın ve irdeleyin derim. Ben Hollywood'da 1 yıl kaldım ve Hollywood denildiğinde hayalim bambaşka idi. Fakat gerçeği bizim Aksaray'dan bile kötü.

Sokaklarda homeless yani evsizler mi ararsınız, hırsızlar mı arasınız, alkol ve uyuşturucu kullanan mı arasınız ve arasanız sokaklarda...Burada sokağa çadır kurup yaşayamak çok normal çünkü evsiz ve kira ödeyemeyen çok fazla.

2 .Bölümde görüşmek üzere takipte kalın.

Barış ve Sevgi dileklerim ile.

Serkan HACIÖMEROĞLU

 

 
Toplam blog
: 175
: 1323
Kayıt tarihi
: 21.01.09
 
 

Serkan Hacıömeroğlu 1 Kasım'da  Trabzon'da doğdum. Yüksek öğrenimi 2000 yılında tamamladım. Çeşit..